Kvällen färg är röd

Efter en uppfriskande kvällspromenad som bjöd på ispiggigt regn och igenimmade glasögon, fixade jag mat till ett par matlådor. Jag har slarvat lite där och idag surnade jag till när jag åt thaimat med kollegorna. Det är ju inte mat jag väljer för att det är så gott, utan mer för att restaurangen ligger praktiskt nära och kollegorna tycker att det är helt ok.

Imorgon blir det rödbetsbiffar med löksås. Vet inte om jag ska ta med lite av rödlöken som jag la in ikväll, det får jag känna efter när jag vaknar. Nu har jag iallafall en rejäl burk till kommande middagar. Gott!

I söndags ställde jag en bukett knoppiga påskliljor på hallbyrån. Imorse när jag skulle föna håret, kom jag på att den idén inte var den bästa. 😀

wpid-2015-03-31-17.04.01.jpg.jpeg

Hoppsan! Där någonstans i blomsterprakten finns en liten *P*.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Kvällen färg är röd

  1. Corleonia skriver:

    Visst är det trevligt att gå ut och äta med vänner ibland, men det är även gott med egen matlåda.
    Vad är en liten ”P”? 🙂

  2. Maria skriver:

    Gott! Jag har så mycket matplanering att jag inte hinner äta hemma själv 🙂
    Rödbetsbiffar låter mums!

  3. pysbloggen skriver:

    Du är säkert snyggare än blommorna så låt dem ta plats 😜

  4. livsglimtar skriver:

    Den matlådan skulle jag inte ha något emot att öppna och äta.

Kommentera

