Onsdag…

Morgonpromenerar utan regn. Saknar Den prickiga där jag går. Lyssnar på mångfalden av fåglar och undrar när grodorna ska börja att hälsa mig godmorgon. Stannar upp, hälsar på livet så där rakt ut. Det är ju bara jag där.

Kroppen vill röra på sig när jag kommer hem, på radion hörs YMCA och jag spontandansar en stund. Äter gröt och klämmer fingret ordentligt. Drahelsikesont gör det och jag är på väg att svimma. Letar efter något att kyla av fingret med, hittar majs i frysen, men det är ju kolvar och inte lösa korn. Funkar inte så bra.

Dricker kaffe och inser att jag måste slänga in mig i duschen, för att strax köra söderöver, tillsammans med min matlåda.

En vanlig dag och jag som älskar det vanliga!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Onsdag…

  1. Maria skriver:

    Alla borde hälsa på livet varje morgon!

  2. Vilken härlig start på dagen ! 🙂

    Hoppas att den fortsätter lika bra…

  3. WoW skriver:

    Låter komplicerat att klämma fingret på gröten 😉

  4. pysbloggen skriver:

    Dansar, äter gröt och klämmer fingrar – en ska bort!

  5. Corleonia skriver:

    Vilken fin morgon du haft 🙂 Ja förutom klämskadan då ..

  6. Tomtan skriver:

    Glad Påsk!

  7. miatankar skriver:

    Jag hoppas det blev en bra dag, kanske en början till ett härligt påskfirande! Glad fortsättning på helgen!

Kommentera

