Gör om, gör rätt

Vaknar tjurig. Tisdagen tar sig in genom springan i det öppna sovrumsfönstret. Ute är det grått och blåsigt, när jag tar min lilla promenad. Högerknäet gör ont, men jag vet att det alltid känns bättre när jag varit ute en stund.

Jag avslöjar mig själv med att bara tänka ”inte-tankar”. Det blev ingen konstrunda, jag gick inte i skogen, ej heller någon långrunda vid havet. Där någonstans petar jag in en sprint i hjärnkarusellen, tar ett bestämt tag i den stolta enhörningen och knuffar igång karusellen medsols. Feltankar leder sällan till något bra.

image

Barn och barnbarn har varit här, det känns alltid bra i hjärtat.

Helgens höjdpunkter blev två förmiddagar på Ribersborgs kallbadhus tillsammans med Finaste S. Glittrande hav, en generöst flödande sol och salta bad. Samtal med okända kvinnor, solkysst hud och god gryta på uteservering som avslutning.

Nu är vardagen tillbaka.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Gör om, gör rätt

  1. pysbloggen skriver:

    Hjänkarusell var det ja. Kallbadhus, se där en oupplevd upplevelse.

  2. Maria skriver:

    Man kan alltid göra om!

  3. Mies liv skriver:

    Hjärnans makt är stor, än mer skönt att man då kan styra över den.
    😦

  4. Mies liv skriver:

    Å naturligtvis ska gubben efter inlägget vara en glad gubbe. 🙂

  5. Låter som du hade några härliga förmiddagar. Sol, mat och god mat är svårslaget, men du badade väl inte? 😉

  6. pbloggen skriver:

    Vad skulle jag annars där att göra?!
    Underbart livgivande var det!

  7. Corleonia skriver:

    Det är så gott när man inser att man tänker ”inte” – och kan tänka rätt.

    Goa dagar och kort vecka 🙂

  8. Ko skriver:

    Inte tankar.. Så enkelt och precist!!

  9. ewa28 skriver:

    Åh Kallis 💛 för länge sedan jag var där och ändå bor jag bara 200 meter bort 😱😃

Kommentera

