Hur funkar hjärnan?

Jag vaknar med känslan av att ha drömt. Massor.

Käre mAnnen vaknar med en helt annan känsla. 😉

Precis efter att väckarklockan ringt och jag ligger där och försöker fånga mina drömmar med slutna ögon, ringer telefonen. Yngsta – klockan 06,42. Vad nu?!

-Hej! Vad är en skattsedel? Sov du förresten?!

Jag skrattar, hänvisar till Skatteverket och säger att vi hörs när jag vaknat. Förnimmer att jag varit i en stor gammal stad, med förfallna hus. Ätit middag med en äldre man som berättade att han var på jakt efter en riktigt bra häst. Försökt fotografera retroskyltar i för starkt solljus. Ätit (igen) och hittat gafflar i en utdragbar låda tillsammans med strimlad rödkål.

Ni fattar va? Full rulle i huvudknoppen. Orden bara far ur mig, mAnnen lyssnar och lägger ner tanken på kärleksstund. Jag är som ett yrväder, det känns som om jag skulle kunna hoppa på ett ben genom Europa. Det är bara en känsla. 🙂

Solsken, fågelkvitter, kaffe och huvudet fullt med drömmar som håller på att lägga sig till ro.

Idag blir en bra dag. Visst?

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Hur funkar hjärnan?

  1. Finurliga Fridolina skriver:

    Haha, det låter underbart. Jag känner igen mig precis.

  2. Maria skriver:

    Jag vill se dig hoppa på ett ben!

  3. pysbloggen skriver:

    Men, vilket härligt sätt att börja dagen!

  4. Corleonia skriver:

    Ja, nu ska det vara många bra dagar! 🙂

Kommentera

