Det var ju inte så farligt…

… sa sköterskan om mina värden, när jag ringde idag. Fast jag tycker nog att det är märkligt att jag har samma tryck nu, när jag medicinerar, som jag hade innan behandlingen påbörjades. Tror tom att det här var ”all-time-high” då.

Förövrigt tyckte jag att sköterskan lät slö och oengagerad. Lite borta och med beslöjad röst. Typ som att hon haft påhälsning av en våryster läkare just innan jag ringde.

Fy så fula tankar jag kan få. Det är väl det humöret idag.

lilla_my_color

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Det var ju inte så farligt…

  1. Corleonia skriver:

    Sa hon något alls om trycket?

  2. pysbloggen skriver:

    Stupid blodtryck!

  3. MarveW skriver:

    Ogillar oengagerad vårdpersonal. Hur valde de yrke? Kan de verkligen trivas på jobbet? Varför byter de inte jobb? Visst, alla kan ha en dålig dag, men jag tror på att man ska brinna lite för sitt jobb.

  4. Annika West skriver:

    Jag håller med dig! Det är väl klart att man ska reagera och se om det är medicin som ska bytas ut mot något annan!

    • pbloggen skriver:

      Ja, det var nog hennes sätt att svara på, som gjorde mig irriterad. Det här var kanske inget alarmerande för någon inom vården, men för mig handlar det om min hälsa.

  5. Oengagerad vårdpersonal dissar vi… bra du får det uppkollat igen, det är väl nått med det där att sätta in rätt dos medicin också

  6. Tomtan skriver:

    Det är illa!!!!! Hoppas du får kontakt så du får någon hjälp!

  7. Monet skriver:

    Det absolut bästa att komma tillrätta med sånt här är att för en ganska ringa penning inköpa en egen blodtrycksmätare på apoteket. I början tar man sitt tryck ca fyra gånger per dygn och antecknar de olika värdena. Det gör gör man i fyra dygn och sen räknar man ut ett medelvärde. Blodtryck varierar kraftigt under dygnet och av olika skäl. Att kontrollera det på vårdcentral kan lätt ge stresspåslag som man undviker efter ett tag hemma. Ett tryck på 160/90 när man är i femtioårsåldern är inte farligt vid enstaka tillfällen och det kan absolut inte ligga till grund för höjning av blodtrycksmediciner baserat på nstaka mätningar. Läkemedelsindustrin vill sedan länge att ALLA människor, oavsett ålder och andra faktorer inte får ha högre tryck än 140/90, helst lägre, vilket är en fullkomlig utopi. Tryck stiger med åldern, så är det bara. Det är klart man ska hålla koll på sitt tryck men det gör man bäst själv och sen tar man en diskussion med sin doktor om varför ”hen” ev. vill öka på medicinering. Lycka till, P,

    • livsglimtar skriver:

      Vilket klokt inlägg du skrev, ska testa att göra som du skrev har egen manschett. Min läkare säger att jag ska ligga på 130/80 … 61 fyller jag i år och vill inte ta blodtryckssänkande mediciner. Kanske vill de ha det extra lågt då jag är njurtransplanterad?

    • pbloggen skriver:

      Tack! Jag har kollat några ganger den här veckan och det blir lägre för varje dag.

Kommentera

