Bästa tiden

wpid-20150428_083944.jpg

Jag älskar raps! Alldeles rusigt lycklig blir jag vid synen av knallgula fält. Förvånades igår över hur stor skillnad det är mellan fälten hemmavid och de fält jag passerar på väg till jobbet, några få mil längre söderut.

Livet lufsar på och jag följer med. Längtar efter min matlåda just nu, hittepåbiffar av bönor och grönsaker, löksås, potatis och ättiksgurka. Enkla nöjen som gör mig lycklig – gula fält och god mat. 🙂

Tänker på helgen och det faktum att mina döttrar och mAnnens son valde att tillbringa lördagskvällen tillsammans med oss. Buffaloblomkål och god lökdipp var kvällens höjdare. Busgott, tyckte alla. Grillade grönsaker och nån köttbit till de som så önskade. Prat om mycket, skratt och diskussioner. En dotter som förklarar att hon faktiskt inte vill ha barn och att hon känner sig pressad av normen. Jag förklarar att alla inte behöver skaffa barn. Vår art kommer att klara sig ändå. Att den älskade tösen sedan är en fantastisk moster är en annan sak.

-Man kan vara moderlig, utan att behöva bli mamma, konstaterar hon. Japp! Så är det.

Ungdomarna har lärt känna varandra bättre och trivs ihop, det är en skön insikt.

Nu är klockan strax 11,30=lunch. Det är också en toppeninsikt!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Bästa tiden

  1. Maria skriver:

    Man kan även få barn utan att vara speciellt moderlig 😉

  2. WoW skriver:

    Gud visste vad han gjorde när han gjorde de flesta vårblommor riktigt gula, det är en precis vad som behövs efter en lång vinter 😀

  3. pysbloggen skriver:

    Jag skulle verkligen vilja se dessa rapsfält på rikt.

  4. Så klart man inte måste ha barn.

    Älskar också rapsen, så himla vackert. Gillar dem ända fram till att de skördas. Vet vad som händer sedan med alla miljarder rapsbaggar, men det är en annan historia. 🙂
    Trevlig kväll !

  5. Elisabet skriver:

    Det kunde ha varit mina ord. Ena dottern vill absolut inte ha barn, men är världens bästa moster och den bästa icke-mamma jag kan tänka mig – mot andra barn -.

  6. Corleonia skriver:

    Barn är kloka.

Kommentera

