En vanlig dag?

Sitter vid köksbordet med en kaffekopp, nyälskad och nyduschad.

Tidigt, tidigt kom ett sms från Yngsta, om en videosnutt hon lagt upp på Facebook. Jag tittar och lyssnar med paddan i mitt knä. Min älskade dotter sjunger tillsammans med sin bästis. Min unge som alltid älskat att sjunga. Mitt hjärta lägger sig till ro i mig, tungt, varmt och lugnt. Som när ett foster fixerar sig i en kvinnas kropp och man vet att ”snart är det dags”.

Denna tös som jag krigade med. En ung kvinna som jag trodde var på väg bort ifrån mig.

Det är en ynnest att vara mor.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till En vanlig dag?

  1. Finurliga Fridolina skriver:

    De där ungdomsåren kan vara riktiga knöliga. Tänk så underbart när livet vänder.

  2. Det låter som du har det bra 🙂

  3. Ja, det är verkligen en ynnest att få vara mor. 🙂

    Önskar dig en suverän dag!

    You Rock!!!

  4. pysbloggen skriver:

    Jag längtar nästan tills min lilla är lite äldre och framför allt tryggare, mest för att hon inte alltid mår bra. Skulle inte vilja vara tonåring för alla pengar i världen. Men samtidigt är jag glad så länge hon är här, för det, hela hon, är som du säger, en ynnest .

  5. Tomtan skriver:

    Visst är det så.
    Trevlig Valborg. Längtar så till Malmö och min unge 😀

Kommentera

