Å där åkte den!

Luggen. Den som hängt och slängt och irriterat. Till slut drömde jag om den, att jag helt sonika tog saxen och klippte av den. Alldeles, alldeles för kort förstås. I drömmen var den knappt två cm lång och endast några kvarlämnade strån hjälpte till att dölja eländet.

Frisören skrattade igår när jag berättade min dröm, och konstaterade att nåt nytt behövde hända med mitt hår. Som vanligt kammade hon allt det våta håret jämnt över mitt huvud, la sitt eget på sned när hon tyst begrundade. Hummade lite.

– Nu vet jag! utbrast hon. Nu kör vi! Sen var hon igång. Klipp, klipp, snurr på stolen och blås med fönen.

Jag blev barnsligt glad när jag såg resultatet. Det bästa på hela mig är mina ögon och plötsligt syntes de bättre.

När jag kom hem tyckte mAnnen att ”det var den allra bästa klippningen”. Han är nog ganska förtjust i mig, va? 😉

Jag kommer inte sakna den lååång flärpen som nästan gett mig små ticks. Igår kändes det konstigt att den inte fanns där och irriterade längre. Nu ska vi se om jag får till frisyren på egen hand. Om inte så är trösten att jag har kort arbetsdag.

wpid-2015-04-29-22.11.08.jpg.jpeg

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Å där åkte den!

  1. Maria skriver:

    Men du är ju så himla snygg i alla frisyrer

  2. MarveW skriver:

    Jättefint!

  3. Corleonia skriver:

    Du är jättefin! Tror inte du får något problem få till frisyren 🙂

  4. pysbloggen skriver:

    Kul med en ny frisyr – och snyggt!

  5. ewa28 skriver:

    Snyggt! 👍😊

Kommentera

