Swopp!

Helgen har, trots att den var förstärkt med en röd fredag, försvunnit i en grisblinkning.

Jag har hunnit att vara mamma, dotter, mormor, vän och älskarinna. 🙂

Eftersom mAnnens humör sjönk som en gråsten när vi skulle köpa presenter igår, fortsatte jag till stan ensam. Jag flanerade i mitt Malmö, tittade på skor och folk, letade efter jacka och insöp atmosfären.

wpid-2015-05-03_20.37.49.jpg

Lördagskvällen ägnades åt vinprovning, där jag och mAnnen hade med oss majssoppa. Till den serverade vi räkor, en klick ramslökscreme och lite krasse. Fantastiskt gott! Helt klart en ny favorit att ha som förrätt. Vinprovningssällskapet består av arton personer. Idag har jag konstaterat att det faktiskt finns ett par av dem som inte lockar fram en enda fråga i mig. Andra människor kan jag bubbla med och vara nyfiken på. Intressant det där. Vad är det som gör att vissa människor är som en slät betongvägg för en?

Boken om Miriam är avverkad, det var längesen jag fångades så av en bok. Nu ska jag strax krypa till kojs med Lena Anderssons ”Utan personligt ansvar” och garanterat bli irriterad på Ester igen.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Swopp!

  1. pysbloggen skriver:

    Trots en dag till skänks så hann inte jag heller med, vi gör om det va?

  2. Maria skriver:

    Alla dagar?

  3. Corleonia skriver:

    Ramslökscreme lät gott?
    Jag kan tänka mig måndag och fredag som röda dagar om jag kan välja. 😀

  4. lenaikista skriver:

    För panchon är alla dagar röda 🙂 Vilket alls inte hindrar oss att ha fredagsmys!

Kommentera

