Kroppen värker

Duggregn, tjuriga vindar och måndag. Hur blev det så här?

Inatt trängde sig ljudet av hårda vindar in genom mitt öppna fönster. Jag låg en stund och lyssnade, men kunde inte somna om, det är ju annars en av mina paradgrenar. Kroppen värkte, så jag lyckades inte gunga tillbaka in i drömlandet. Knäna brände och mellan skuldrorna hade nog de där envisa kotorna mycket närgånget umgänge med varandra. Sånt gör mig sur. Det begränsar mig. På natten finns det sällan bra lösningar på mina funderingar. Jag tror och hoppas att de kommer till mig när gråmolnen dragit bort.

wpid-2015-05-04-07.40.47.jpg.jpeg

För att mota tjurigheten serverar jag mig vitaminer och solsken i en liten skål. Tänker på att dagen ska tillbringas i Malmö, tillsammans med mina fackliga kollegor. Ett litet besök på Yngstas jobb hinner jag alltid med när jag är i stan. Har jag tur, slutar jag kanske lagom till hennes ”lunch” klockan tre. Då ska jag bjuda henne på Satori, om inte så får vi nöja oss med en kram. Inte illa det heller.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Kroppen värker

  1. Maria skriver:

    Solsken i en skål – underbart!

  2. lenaikista skriver:

    Man ska aldrig fundera i vargtimmen. Man får säga till sig själv på skarpen (som Pippi): Det här problemet är mycket mindre imorron!

  3. Corleonia skriver:

    Hoppas på bättre sömn inatt då!

Kommentera

