En doft av hägg… och diesel

Bestämde mig i går eftermiddag, efter en kort stavrunda med mAnnen, att idag skulle jag upp och ut med stavarna. Kärleken min var snäll nog att meddela detta, som ett sätt att säga godmorgon, strax efter sex. Klockslaget alltså. Då hade jag redan legat och lyssnat på en klumpig fågel, som travade runt på hängrännan ovanför sovrumsfönstret. Upp och iväg kom jag och erkännas bör att det är väldigt skönt med lite morgonaktivitet. Solen tittade fram bland molnen och lagom när pulsen börjat stiga, kittlade häggdoften mig i näsan. Härligt! Ute på golfbanan for två åkgräsklippare runt som skållade troll och dieseldoften slingrade förbi framför mig.

Måndagen i Malmö blev kort, vi hade inte så mycket på agendan. Som vanligt tog jag mig en promenad i stan, lämnade tillbaka ett par skor som jag köpte i lördags. De var ju faktiskt inte dem jag ville ha. Lyckan tog mig i handen och ledde mig till Vagabondbutiken, där mina skor stod och väntade på mig. Hur kunde jag glömma att den butiken fanns?!

wpid-2015-05-05-07.52.17.jpg.jpeg

En vanlig arbetsdag väntar. Efter jobbet ska jag lyxa till det med att gå och få fixat till ögonbrynen. Lite lyxigt! Kanske därför jag drömde om att jag hade en enorm hårväxt på armarna i natt?! Dessa drömmar.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En doft av hägg… och diesel

  1. Maria skriver:

    Haha, drömmar kommer ut på dom mest konstiga sätt!

  2. pysbloggen skriver:

    Vad var känslan i drömmen?

  3. Corleonia skriver:

    Skor, snygga du!

Kommentera

