Jag har det bra

Igår förmiddag blev jag sugen på att planera in en after work. Messade mAnnen som hakade på idén. Frampå eftermiddagen tänkte jag att det nog skulle räcka med middag och vin i hemmets lugna vrå. Jag har lätt för att slå mig till ro när jag väl kommit hem. Men det blev aldrig aktuellt. Yngsta var på stan med en väninna och jag frågade om det var ok att vi gjorde dem sällskap och det var det. Ingen återvändo där alltså. Åt pasta med massor av grönsaker, lite sidfläsk och ett försvarligt täcke av nyriven parmesan tillsammans med min älskling, innan vi galopperade till bussen.

Njöt av det bubblande folklivet när vi kom in till Möllan som badade i kvällssolsken. Hittade dottern tillsammans med ett gäng vänner på en uteservering, där vi beställde varsin öl. På Möllan trivs jag, prisnivån på mat och dryck är väldigt bra och publiken blandad på ett skönt sätt. Det känns så opretentiöst att vara där. Inga påfåglar i dyra kostymer, här är rastaflätor och tatueringar välkomna.

Efter öl och massor av prat följde vi med Yngsta & co till Vegan Bar, där jag fick spana in killen som dottern sett tidigare i veckan. Jag passade på att prata lite med honom, kollade av menyn och frågade vad han rekommenderade. Förstår att dottern upptäckt honom och som eventuellt blivande svärmor godkände jag direkt. Allt med största diskretion såklart. Yngsta bara log och virrade på huvudet.

wpid-2015-05-09-17.05.27.jpg.jpeg

Ungdomarna lämnades därefter när jag och mAnnen promenerade vidare till Triangeln – TriangelEn på malmöitiska, för att möte upp ett par vänner i vår egen ålder. Tillsammans med dem delade vi en flaska vin och pratade bort en stund på BeeBar.

Det blev en perfekt kväll, med lite av allt, och vi återvände hemåt vid tiotiden nöjda och glada.

wpid-2015-05-09-17.06.22.jpg.jpeg    wpid-20150508_214118.jpg

Idag kom ett sms från Yngsta där hon berättade hur stolt hon över att ha mig som mamma, eftersom alla hennes vänner tycker så jättemycket om mig. ”Du kan vara med oss utan att det blir konstigt och det är ovanligt, säger de.” Jag stod i kön på COOP när jag läste det och både ögon och hjärta svämmade över. ❤

Idag är det enkelt att vara jag.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag har det bra

  1. Finurliga Fridolina skriver:

    Det låter väldigt mysigt det där, och vilken lycka att få ett sådant erkännande.

  2. lenaikista skriver:

    Vad härligt det låter – på alla plan! Jag har också lätt för att slå mig till ro hemma – innekatt som jag är… 😉 Tur att maken är lite mer ”på”.

Kommentera

