Å så blev det måndag

Gjorde jag något speciellt i helgen? Den frågan kommer nästan alltid en måndagmorgon, så fort jag kliver in på kontoret.

Nej, det gjorde jag väl inte? Städade lite, handlade hem mat, rensade ogräs och planterade om ett par blommor. Jag levde ett utmärkt behagligt liv och fick massor av kärlek, kanske jag ska svara?

Hemma hos ”svärmor” bjöds det på kaffe, när vi trillade in en stund oanmälda igår. Jag passade på att flirta till mig ett par blomskott, eftersom jag hade fått en obändig lust att plantera. ”Fådda” blommor är dessutom mycket värdefullare än köpta, tycker jag.

Ett lååångt samtal med Finaste S fick jag igår. Min bästa vän i livet har varit på semester och som jag har saknat henne! Vi småpratar ju varenda dag, hälsar varandra godmorgon och ”tittar till varandra” under dagarna. Våra samtal är avskalade och ärliga, och jag inser att det är en gåva att ha en vän som jag känner en sån närhet till. ❤

En kort arbetsvecka ligger framför mig, på onsdageftermiddag glider den över till långhelg. Då bär det av till Hufvudstaden, där vi ska bo på hotell ett par nätter innan vi åker ut i skärgården till mAnnens släktingar.

Nu ska jag äntligen på se Skogskyrkogården, Maria. 🙂

Dags att hälla morotssoppan i dagens matlåda och bege sig till jobbet.

Ha nu en skön måndag!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Å så blev det måndag

  1. Tomtan skriver:

    Lät som en riktigt bra helg!!!!

  2. Härligt med en kärleksfull helg! 🙂

    Ha en skön vecka och ha det så trevligt i ”Norrland”. 🙂

  3. ylva akerstrom skriver:

    Det finns ett fik på skogskyrkogården o sist jag var där hade dom jättegod hallonpaj – vackraste tiden att gå dit!!

  4. Corleonia skriver:

    Skönt med kortvecka av jobb och ledig långhelg 🙂
    Trevlig resa!

Kommentera

