Ständigt denna input.

Jag är så glad och tacksam för att jag började blogga en gång i tiden.

Tänk så många influenser jag har fått den vägen. Tips om böcker och mat, nya infallsvinklar om relationer, platser att besöka, sätt att uttrycka sig på.

Tack Maria för att du gjorde mig nyfiken på Skogskyrkogården, där vi har spenderat ett par timmar idag. Vilken andäktig upplevelse. Vi gick mestadels tysta och bara njöt av  allt det vackra, natur, fågelkvitter och arkitektur. Lågmälda samtal blev det om hur vi vill ha det, när livet en gång tar slut. Jag har sedan tonåren haft en klar uppfattning om det där. Alla har ju inte lika lätt för att dryfta ämnet, men mAnnen börjar nog vänja sig vid att jag gör det ibland. Döden känns oundviklig.

Nu har vi landat till på hotellet igen, tar oss ett glas vin och kopplar av. Det är härligt med minisemester. 🙂

*P*

Förresten så finns här bara fritt Wi-Fi i lobbyn, men bor man på första våningen så fattar inte signalerna att de inte ska nå hit. Kalajs!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Ständigt denna input.

  1. Maria skriver:

    Vad kul! Hade vi inte varit så trötta idag kanske stött på varandra för vi hade en tanke om att gå dit 😊

  2. Hoppas ni får en skön minisemester i huvudstaden ! 😊

  3. pbloggen skriver:

    Det hade ju varit kul! såg en tjej jogga förbi och tänkte på dig. Eller det gjorde jag nog mest hela tiden.

  4. Znogge skriver:

    Minisemestrar är fantastiska och ger så mycket energi i vardagstillvaron! Ha det fortsatt gott i huvudstaden 🙂

  5. pysbloggen skriver:

    Vilket hotell?

  6. MarveW skriver:

    Numera väljer jag bara hotell med Wifi. Och jag håller med om att blogga är givande. Men ska du verkligen blogga nu när du är på semester med sällskap? Lev i nuet!

    • pbloggen skriver:

      Vi lever i nuet. Men det hindrar inte att var och en kopplar av på varsitt sätt. Vi lever ju tillsammans i vardagen också.

  7. Monica skriver:

    Där var jag häromdagen i solnedgången tillsammans med man, son och liten barnbarnsflicka. Och lilla pudeln. Underbart vackert och rogivande. Många bilder kommer på min blogg när jag är hemma i Provemce igen.

  8. lenaikista skriver:

    Min första dag som pensionär gick vi o kollade var vi skulle begravas, hade äntligen kommit överens. (För mig ointressant, men viktigt för maken, o då måste ju jag veta 😉 Vi kunde enas i askurnlunden, om man säger så… Det kändes väldigt bra.

    Men man skrattade rått åt mig på jobbet när jag hälsade på o berättade detta. Vilket jag kan förstå. 🙂

  9. Tomtan skriver:

    Härligt med lite semester!

Kommentera

