Bara en dag till..?

Det blev en fantastisk helg och minisemester. 😀

I onsdags styrde vi bilen mot Stockholm och checkade in på Hotel Hansson, Surbrunnsgatan, frampå kvällskvisten. Tvärs över gatan hittade vi en spansk restaurang där vi åt tapas. Käre mAnnen började prata italienska med servitören, det är sånt som kan göra mig lite generad. Den här gången var det en fullträff, eftersom den brunögde mannen visade sig vara just italienare. Mat- och bilprat blev det, dock mest på engelska.

Maria väckte min nyfikenhet för Skogskyrkogården för längesen och i torsdag fick jag äntligen komma dit. Vilken plats! Jag vill dit igen, bara gå runt, kanske sätta mig på en bänk och lyssna på fåglar och tystnad. Nästa gång vill jag dessutom titta in i byggnaderna.

Planen var att besöka även Fotografiska, men jag kände att jag var så fylld av intryck att vi hoppade över det. Vi tog en sväng ut till Djurgården istället, turistade i Kaknästornet. Det är kul att vara turist i en stad där vänner bor, eftersom jag ofta upptäcker hur lite ”infödingarna” gjort i sin egen stad, precis som jag i Malmö.

Carl Malmstenbutiken och Svenskt Tenn var såklart två måsten på fredagen, mAnnen är ju möbeltokig och jag allmänt tokig. När jag skulle köpa en liten morsdagspresent, insåg vi hur väl vi lärt känna varandra. Kärleken dirigerades ut ur butiken, så att jag kunde stå i kö i lugn och ro. Det tackade han speciellt för. 😉 Frampå eftermiddagen bar det av upp och förbi Norrtälje, där vi hämtades upp för transport ut i skärgården.

wpid-2015-05-18-07.30.44.jpg.jpeg

Långledigt med massor av intryck, kanske kunde jag få vara hemma idag och summera för mig själv? 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Bara en dag till..?

  1. Maria skriver:

    Minisemestern låter som en stor upplevelse 🙂

  2. Underbart ! Precis så här behöver man göra ibland. Finns det något bättre sätt att rå om varandra? 🙂

  3. pysbloggen skriver:

    Vi har haft en miniminisemester, men den gav verkligen mersmak, ha en bra vecka!

  4. Corleonia skriver:

    Gott att komma bort lite så där. Få se sig om.

  5. MarveW skriver:

    Vilken toppenhelg! Djurgården har så mycket att bjuda på. Och skärgården kan vara riktigt fin!

  6. pbloggen skriver:

    En helt underbar helg!

Kommentera

