Ö-liv

wpid-20150516_090401.jpg

Tänk att få komma upp på morgonen och mötas av denna vy. Det gjorde jag i lördags. Jag svepte handduken om mig, gick de få stegen ner till bryggan och klev ut i vattnet. Simmade ett par tag, sköljde av mig älskogen och kände mig pånyttfödd när jag klev upp igen.

Fredagskvällen hade bjudit på samkväm med byborna i bastuhuset, där vi åt ost och oliver, drack vin och hade det okonstlat trevligt tillsammans. Inte ens nakenheten när jag svalkade av mig i havet kändes främmande. Underbart!

Jag och mAnnen gjorde en risotto till hela gänget, och de andra bidrog med grillat kött och sallad. På den lilla ön samlas man ofta och äter tillsammans. Det blir nog så när man inte är så många. Jag njöt av blandningen av människor, unga som gamla.

Lyckliga jag som fick uppleva detta! Jag åker gärna tillbaka till den pyttelilla ön och hör fler historier om öfolket.

När vi vände hemåt igår vräkte regnet ner. Vilken timing!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Ö-liv

  1. Maria skriver:

    Då måste det vara helt andra slags människor än dom som hänger på Blidö…

  2. pbloggen skriver:

    Så enkla, Maria. Genuint sköna människor.
    Men så är det ju ”riktiga” ö-bor, där boendet gått i generationer.

  3. Corleonia skriver:

    Vad skönt ha en plats att kunna slappna av på. 🙂

  4. Låter helt underbart ! 😊

  5. Elisabet skriver:

    Och den där simturen .., så ljuvlig!

  6. Mies liv skriver:

    Åh, vad jag tycker illa om min oromantiska sida. Tänkte genast på att det måste ha varit skitkallt i vattnet! 🙂

Kommentera

