… och allt annat är bonus.

Jag tror att jag lever en gång, allt annat får komma som en överraskning och bonus. Därför gör jag det bästa av livet. Det fanns en tid då jag valsade runt, känslomässigt och i mitt sätt att leva. Sedan öppnade en vän ögonen på mig och jag insåg hur fantastiskt bra jag hade det på min solofärd. Först då och där blev jag riktigt attraktiv, enligt mitt sätt att betrakta en människa.

Jag sökte inte längre. Jag mådde bra och det syntes på mig. Visst önskade jag träffa Någon, men han skulle tillföra mitt liv mervärde, få mina ögon att glittra, mitt hjärta att skutta och min hjärna att tänka snurrigt positiva tankar. Om det kom någon i min väg som visade sig kosta energi och tankar som slog knut på sig själv, då fick det vara.

Idag lever jag med en man som ger mig allt det jag vill ha. Vi ”vandrar på samma stig i livet”, med samma syn på hur vi vill ha det och jag älskar det.

Andra springer på parallella spår och som bekant möts aldrig paralleller.

Nu ska jag inte babbla mer om det.

Förövrigt kan jag tillägga att om någon vill ge mig ett hus, så önskar jag mig ett med STORT kök och en toalett med fönster.

Godnatt!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till … och allt annat är bonus.

  1. Znogge skriver:

    Vilken klok vän du har! Grattis till att du har hittat mannen i ditt liv 🙂 Vem vet om köket också dyker upp 😉 Här är behovet snart akut i alla fall…

  2. MarveW skriver:

    Jo, fortsätt babbla, det är så glädjande att läsa!

  3. pysbloggen skriver:

    Stort stort kök. Sovloft. Bibliotek. Gym. Pool. Jag drömmer ibland om hus, i de drömmarna finnas det alltid många rum och en bassäng. Och jag blir alltid lika glatt överraskad över alla rum, men mest över bassängen.

  4. livsglimtar skriver:

    Reinkarnation ”åter in i köttet” … så vill jag tänka och leva så bra som möjligt med livet och allt runt om. Jag har redan upplevt det jag tänker mig som karma, hur ska jag annars förstå att så många erbjöd mig sin njure när jag behövde en och slutligen fick en perfekt av en vän?
    Karma kan jag se i så många händelser och de må vara fantasi och påhitt för en del, men inte för mig. När jag sitter på en begravning så tröstar jag mig med att det bara är skalet som ligger där, vi kommer ses igen. Det lugnar att tänka så och påverkar även hur jag försöker vara mot andra.
    Alla tror på något, en del tror på mammon, kan verka galet det med, men det är ännu fritt att tro, tror jag. 🙂

  5. Maria skriver:

    Du lever klokt.

  6. Elisabet skriver:

    Fönster på toaletten .., så¨där så man kan titta ut, inte bara på väggen där man ser trädgrenar, det ska jag ha i mitt nästa liv!

  7. Ko skriver:

    Precis så. Gjorde samma resa, och stannar så och då och förstummas av hur väl allt platsar i mitt liv. Men det är ju ingen slump
    … Att vara sig själv, trivas och vara stark i det oavsett omständigheter gör att man till slut förser sig med rätt omgivning

  8. miatankar skriver:

    Om någon vill ge mig ett hus…. hehe… ja, finns sådana givmilda och omtänksamma personer?

    Apropå din livssyn om att vi lever ett liv på jorden så har jag samma tanke. Jag tror vi är som växterna, vi föds, växer upp, vissnar, dör. Nästa ”år” kommer nästa generation och det upprepas tills världen går under…

  9. lma7 skriver:

    Det var visst August Strindberg som talade om mannen och kvinnan som två parallella linjer som aldrig möts? Tur för dig som hittat Någon som är på samma linje! 🙂
    Trevligt babbel här, första gången jag tittar in. Ha det gott!

  10. Corleonia skriver:

    Livet är en övning och prövning. Så kul att läsa om hur man hittar sig och sedan att allt faller på plats. 🙂
    Jag vill också ha ett stort kök.

Kommentera

