Igen

Kaffet är varmt och vinden ljum när jag går ut och tar ett par bilder i min pyttiga lilla trädgård.

Jag vill visa Annika hur mina ”svarta” tulpaner ser ut, där de står lite felplacerade och mopsar upp sig i rabatten. Det lilla av syrenerna som klarade sig undan min grensax, nickar godmorgon till mig.

wpid-2015-05-22-07.07.05.jpg.jpeg       wpid-2015-05-22-07.08.53.jpg.jpeg

Inga kundmöten idag, tanken var att göra klart gårdagens stora upplägg, men kollegan har annonserat sjukdom. Det innebär att jag får stå i expeditionen eller ”kassan” som vi kan kalla det. Nåväl, det mesta brukar ordna sig till slut.

Kvällen bjuder på Syskonträff med mAnnens bröder och respektive, det brukar bli härliga små tillställningar. Idag har efterrätten fallit på vår lott, det blir en variant av rabarberpaj med nötter. Några jordgubbar ska vi peta i pajen, de ska passa riktigt bra med det spritsiga vinet som vi ska dricka till.

Helgen är ograverad och jag älskar den känslan! 😀

Ha nu en härlig fredag, du också!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Igen

  1. Maria skriver:

    Syrener! Jag älskar syrener – det är doft av sommar!

  2. Znogge skriver:

    Vilken härlig inledning på helgen! Pajen låter inte dum alls…

    Kram

  3. MarveW skriver:

    Bra start på helgen. Att få känna sig fri är jätteviktigt!

  4. pysbloggen skriver:

    Då vackert! Det ska jag försöka mig på, tulpaner. Om inte annat i vas. Ha en härlig helg?

  5. pysbloggen skriver:

    ! var ju tanken. Inte ?

  6. Tomtan skriver:

    Tycker de där tulpanerna är så vackra!!!! Kan ju tala om att det snöade i Härjedalen i helgen…..

Kommentera

