Suddiga bilder och försvunna ord

Jag tar ofta mobilbilder på saker jag vill blogga om, men sen blir det inte mer.

Små saker i livet som gör mig glad, som tex att hitta en badbomb i favoritdoften Karma. Krämigt skum i ett varmt bad som tar hand om hela mig, där jag ligger och läser en stund. När ytterdörren står på vid gavel, fläktar vårvinden in och svalkar mitt ansikte. Det blir lättare att andas.

wpid-2015-05-24-20.13.02.jpg.jpeg

Rabarberna som blev kvar efter pajbaket fick bli muffins, tillsammans med några jordgubbar. Fina S blev bjuden på dem när hon kom hit några timmar i söndags, då mäklaren visade hennes hus för hugade spekulanter. Min kära vän har fått ryggskott och när mAnnen hörde det i lördags, tyckte han att det var självklart att han skulle hjälpa henne att klippa gräset inför visningen. Jag älskar honom för det, hans omtanke om andra människor. Vi körde dit, gräset blev klippt och jag och S fick en lång pratstund.

wpid-2015-05-24-20.12.06.jpg.jpeg

Jag måste fnula på hur jag ska klicka för att kunna få in text bredvid bilderna, det här ser ju inte klokt ut. Men det är ju världsliga problem. 😉 Jag har inga större just nu. Livet är snällt kan jag tycka.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Suddiga bilder och försvunna ord

  1. lenaikista skriver:

    Om bildredigering: När jag i redigeringsläge klickar på bilden får jag upp en liten menyrad med bl a en penna. Där kan man även lägga in bildtextt bl a. Kan de va nåt? 🙂

  2. Corleonia skriver:

    Rabarber är så gott!

  3. pysbloggen skriver:

    Snygg duk (bricka?)! Och snygga muffins☺

  4. Znogge skriver:

    När du har valt vilken bild du ska ha så klickar du på pilen vid ”justering”. Då kommer det upp: vänster, inget och höger. Väljer du vänster eller höger så bäddas bilden in i texten. Väljer du inget så blir det som i detta inlägg. Hoppas du förstår hur jag menar!

    Kram

  5. Elisabet skriver:

    Det spelar ingen roll hur det ser ut .., jag tycker om att läsa här ändå.

  6. livsglimtar skriver:

    Nu har jag tänkt att dra upp de första stängerna av min rabarber, spännande när man är ny odlare. Har väntat i ett år nu på att tulla på rabarbern, blir en paj till kaffet ikväll.

  7. Tomtan skriver:

    Undrar om min rabarber i Uggen har tinat fram…..

Kommentera

