På utflykt

Det är något speciellt med stationer. Människor på väg till och från. Möten och avsked. Förväntningar.

Nere i Citytunneln har man valt bort reklam till förmån från ett stilla bildspel på väggarna, som ger en känsla av att vara på väg redan när man står och väntar på perrongen. wpid-2015-06-03-22.28.41.jpg.jpeg

Idag är jag i Helsingborg på lite fackliga övningar. På klassiskt manér har vi ”turat” några gånger ikväll, dvs åkt Helsingborg – Helsingör och ätit och druckit på båten. Väl i land igen valde ett gäng hotellbaren, ett annat gäng en promenad upp till Kärnan. Vilket gäng jag tillhörde? Gissa. 😉

wpid-20150603_210901.jpgLigger i sängen nu med fönstret öppet, bruset från fontänen vid Kärnan blandas med lite småpratande från en uteservering. Riktigt mysigt.

Dummåndagen blev verkligen ingen bra dag och jag funderar ibland över om det finns ett sjätte sinne som förvarnar om att något är på gång. Men det tar vi en annan dag.

Nu ska jag borra ner mig bland kuddar och lena lakan.

wpid-20150603_221344.jpg

Godnatt!

*P*

Ser man på, bilderna tycks ha hamnat rätt idag. Tack för guidningen, Znogge m fl.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till På utflykt

  1. Corleonia skriver:

    Undrar om man kan förbjuda måndagar?

    Gott få lite för själen ibland i allt det som flödar.

  2. Maria skriver:

    Idag är det torsdag

  3. Elisabet skriver:

    Här är en som ÄLSKAR stationer av alla de slag .., flygplatser, väntrum …, allt sånt!
    Under vår tid i Sthlm brukade jag stanna till på Centralstationen och titta när Lapplandspilen kom eller skulle avgå .., så många kramar och så många ledsamma avsked och så mycket glädje, allt samlat på en perrong!

  4. Znogge skriver:

    Så där ja, nu ser det bra ut 😉

    Är man i Helsingborg så ska man självklart tura eller i alla fall ta sig över till Helsingör. Kan inte bli mycket närmre…

    Hoppas det blir en bra tisdag!

  5. pysbloggen skriver:

    Ser vackert ut. Jag kan sakna sånt här där jag bor, men skog är ju vackert förstås.

  6. Minns när jag också turat…ler lite åt minnena från då. 🙂

    Gissar att du promenerade till Kärnan, för inte ville du väl missa en promenad för lite barhäng? 😉

Kommentera

