Malmö lever

In med resväska och bokpaket. Snabbt ombyte och så iväg igen. Idag var det dags för århundradets kvartersinvigning/Malmö live. wpid-2015-06-04-22.05.25.jpg.jpegHotell, kongressanläggning, konserthus och restauranger ryms i området.

De grå molnen tackade för sig, gled undan och lät Malmös färg, himmelsblått, dominera. Solens strålar flödade över oss och det kunde inte vara bättre, där jag och Yngsta stod och väntade framför scen. Så kom han då, den dynamiske musikern Timbuktu, dagen tillära i ett arrangemang tillsammans med Malmö symfoniorkester. Så mycket Malmö! wpid-2015-06-04-22.07.12.jpg.jpeg Jag blir så lycklig när jag står där och gungar med i musiken. Visst finns det invändningar mot hur pengar används och hur de kunde ha använts, men nu är området ett faktum och vi får försöka dra nytta av det.

Min lilla stad förändras hela tiden och jag går på upptäcksfärd varje gång jag är där. wpid-2015-06-04-22.06.00.jpg.jpeg Jag längtar dit nu, att få vara där varje dag. I tanken växer en plan om att söka mig dit i jobbet så småningom.

Efter Timbuktus framträdande sammanstrålade vi med mAnnen och hans dotter och tog oss bort till Satori. Där blev det pizza och vin. Jag uppskattade att mAnnen föreslog just den här restaurangen, där min  vegandotter kan njuta av god mat. 🙂 Han är omtänksam, den där mannen. ❤

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Malmö lever

  1. Znogge skriver:

    Så du var också i Malmö i dag 🙂 Men visst är staden förändrad! Det är knappt att jag känner igen mig i vissa stadsdelar.

    Kram

  2. pysbloggen skriver:

    Malmö. Jag måste nog dit.

  3. Corleonia skriver:

    Malmö är så levande! Får nog bli en tur dit så småningom

  4. Tomtan skriver:

    ÅH älskar din stad!!!!

  5. kacklas skriver:

    Malmö är den tristastestaden jag vet, alltså ful. Varken småstad eller storstad…. Men det är från min synvinkel. Möjligtvis lilla torg kan charma mig där 😉

    • pbloggen skriver:

      Då har du inte varit i Trelleborg va?

      • kacklas skriver:

        Jo, men Eslöv är Hmmm, tristare än trist. Ronneby här i Blekinge är fint men helt dött, ingen levande stad alls
        Var i Malmö för ett par veckor sedan, hann inoch för sig inte se så mkt.annars så pendlade jag i 3 år till Lund o Malmö i slutet av 90-talet, kanske var jag trött 😀

Kommentera

