Vallgravar?

Vi vaknade med skratt imorse. Det är så befriande och tryggt att ligga bredvid mannen jag älskar, småprata om trädäck och snorkling, och försöka artbestämma fåglarna som jagar varandra utanför fönstret.

Ett nytt projekt drogs igång i måndags kväll, min lilla trädgård ska bli med ny uteplats. Det är något jag drömt om länge, men jag insåg för ett tag sedan att det skulle få vänta tills efter semestern. Men icke då! Med en sambo som min, händer det ”bara så där”.

Han annonserade trädgårdstjänst efter kvällsmaten i måndags och jag trodde att det handlade om odlingskragar. wpid-20150609_193928.jpgDet gjorde det inte. Istället lyftes plattorna bort, de där som låg lite huller om buller efter många år. Spadar lånades hem och släp hyrdes.

Jag blev lite nostalgisk när jag fick köra rullebör [”skottkärra”för er som inte fått förmånen att lära er skånska ;-)]. Åren som hästägare ligger ett halvt liv bort, men jag minns det med glädje.

Nu ser trädgården ut som… ja, avgör själv. Men vi är på gång. Kul!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vallgravar?

  1. Maria skriver:

    Men snart ser det jättefint ut!

  2. Corleonia skriver:

    Då blir det fint till semestern 😀

  3. pysbloggen skriver:

    Såklart läste jag träd-äck och fick fundera en god stund 😉

Kommentera

