Fyra

Nedräkning pågår. Semestern är inom räckhåll och om en vecka sitter jag på tåget till Kastrup så här dags. wpid-2015-06-15-06.45.21.jpg.jpeg

Min Italienlängtan är påtaglig nu. Sol, värme, god mat, vackra vyer, avsaknaden av måsten och nya upplevelser tillsammans med min kärlek. Vi börjar med ett par dagar i Rom, sedan kör vi norrut och tar färjan ut till den lilla ön Elba. Där väntar bad och vandring, stillhet och det lilla livet.

Här hemma har trädäcket börjat ta form, mAnnen har slitit i helgen. wpid-2015-06-14-18.39.07.jpg.jpegJag har huggit tag där jag har kunnat hjälpa till, grävt, kört rullebör, burit trallvirke och skött markservice med mat och dryck. Vi jobbar bra ihop. 🙂

I lördags var sommaren på besök med flödande solsken och ljuvlig värme. Det var kanske inte de mest optimala förutsättningarna för vår typ av förströelse, jag får se det positiva i att ha fått lite sol på kroppen. Kvällen tillbringades på St Gertrud, ett vackert litet kulturkvarter. På scen stod Buckaroos och bjöd på härlig musik. Det var min födelsedagspresent till mannen, som var i sitt esse hela kvällen. Hans lycka gick inte att ta miste på, han sjöng och skrålade, spelade luftgitarr och hade kul. Jag börjar vänja mig nu. 😉 Den mannen har barnasinnet i behåll och det är medryckande. Fina vännen A gjorde oss sällskap och vi fick en toppenkväll ihop.

Fyra dagar med kalkyler och räntediskussioner, men framförallt möten med människor – det som får mig att gå till jobbet varje dag.

När ska du vara ledig?

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Fyra

  1. Corleonia skriver:

    Trodde jag tryckte på skicka kommentar så kanske det blir två nu.

    Så skönt med semester och åka bort! Veckan kommer gå fort!

    Vecka 31 har jag min start.

  2. Maria skriver:

    Det vore trist med människor utan bara sinnet kvar. Man ska inte ta sig skälv på för stort allvar 🙂
    Jag är ledig hela veckan – fel. Jag sköter jobbet från midnattssolens land 😊

  3. Znogge skriver:

    På onsdag, tack och lov! För det behövs… Så härligt att ha en resa att se fram emot!

    Kram

  4. pysbloggen skriver:

    Åååååå, Italien, bara kaffet är värt resan.

  5. Tomtan skriver:

    Har visserligen inget Italien som väntar på mig. Men semester!!!!!!!

  6. Ama de casa skriver:

    Åh! Elba är fint 🙂 Vi campade där (svindyrt) för några år sen. Blev överraskade av en storm som blåste ikull tält (dock ej vårt) och det låg grenar överallt. Men en sån storm ska ni nog slippa 🙂

    Barnasinnet är det viktigt att ha kvar. Anders säger ofta till mig:
    – Hur gammal var det du var nu igen? 😉

    En Ama de casa är aldrig ledig… 😀

Kommentera

