Med en doft av citron

När sommaren tjurar bakom hörnet och vägrar komma fram, får jag hjälpa den lite på traven.

Den årliga omgången med Limoncello stårwpid-2015-06-15_21.50.59.jpg nu i kylen och myser ett par dagar och en svag doft av citron ringlar sig runt i lilla hemmet.

Passen kontrolleras, pengar växlas och ny bikini inhandlas, eller åtminstone den ena delen, eftersom den vita kanten på den gamla underdelen har färgats av det svarta. Vitt ska vara vitt. Det passade mig utmärkt att bara behöva prova en del, just bikinimannekängande är inte min grej.

Idag har jag bara ett kundmöte inbokat, sedan ska jag stämma av så att allt är på plats inför ledigheten. Gårdagens stora kundmöte hade hängt som ett moln över mig sedan det bokades in, men det avlöpte till belåtenhet. Det kändes väldigt bra.

Jag fick för övrigt det finaste kundomdömet någonsin igår, dock av en helt annan kund. Jag hade en liten familj inne och de små sönerna fick också sin beskärda del av min uppmärksamhet, när jag provkörde deras leksaksbilar och förklarade hur de gröna reflexgrisarna de fått av mig fungerade. När vi hade vinkat hejdå och de var på väg ut genom entrédörren hördes den ene gossen säga, med blicken på sin mor: Mamma, så kär hon var!

Jo, jag tackar jag! De orden värmde mitt hjärta, ty av barn får man ju höra sanningen. 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Med en doft av citron

  1. Corleonia skriver:

    Det var fint att få höra 🙂

  2. Znogge skriver:

    Det var verkligen ett gott och ärligt betyg 🙂

  3. MarveW skriver:

    Bästa omdömet! Grattis. Och ta åt dig ordentligt!

  4. Ama de casa skriver:

    Härliga ord 🙂 Mindre härligt att prova bikini… 😉

    Ha nu en riktigt Glad Midsommar! 🙂

  5. kacklas skriver:

    Vi behöver alla en lite klapp på axeln ibland. Ha en skön helg!

  6. Tomtan skriver:

    Härligt!!!!

  7. Znogge skriver:

    I dag har sommaren hittat oss så jag passar på att tvätta undan allt som blivit liggande!

Kommentera

