Att mota Olle i grind

Vemod. Semestern snart slut. Sommaren också, den som inte kom?

Nej! Jag vägrar att sugas in i känslan. På med gladmusik, ABBA, som jag nästan aldrig lyssnar på. Tar sats. Det är bara jag som kan fixa dagen, känslan.

Det har varit så mycket vackert och njutbart de senaste veckorna, då får jag ofta en rekyl i humöret. Jag vet det numera. Jag tror mig också veta hur jag ska hantera det. 

😀

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Att mota Olle i grind

  1. Znogge skriver:

    Man får skaffa sig metoder att försöka bearbeta det som känns negativt men lätt är det inte.

    Kram

  2. Maria skriver:

    Efter att vackert tenderar det gråa att bli gråare efter ett tag men det försvinner det med

  3. Annika skriver:

    Alltid samma känsla när semestern tar slut. Men jag kom ihåg att jag ändå tyckte att det var rätt skönt att komma in i vanliga rutiner igen – efter ett tag i alla fall.

  4. pysbloggen skriver:

    Abba är bra att plocka fram vid speciella tillfällen.

  5. Tomtan skriver:

    Nog tog sommaren slut alltid…. Pratade just med brodern och där var det snöblandat….. Semestern tog åxå slut 5 veckor för tidigt…..

  6. kacklas skriver:

    Jag får också samma rekyl, man borde vara nöjd, vilket man i och för sig är, men det bilåret slags tomrum som blir ett stort vemod

  7. Ama de casa skriver:

    Hoppas att din hantering av rekylen funkar även denna gång.
    Kram!

Kommentera

