Fredagsballonger

Ballonger på jobbet? Jodå, idag var det dags.

Kära kollegan skulle sluta och vi var ett par stycken på kontoret som planerade förstärkt frukost. Själv hade jag lagt fram två olika klänningar, men ratade dem i sista sekund. Istället åkte de nyinköpte fladderbyxorna fram, men är man inte begåvad med mer än 157,5 cm måste de flesta byxor läggas upp. En snilleblixt slog mig, jag hade ju köpt sånt där band som man kan stryka på tyg. Egentligen var det ämnat för mina djungelgardiner, men det lågt orört i en låda och jag visst till och med vilken. 😉

Fram med strykbräda och tillhörande järn. Tjohej vad det gick!

wpid-20150717_075323.jpg

kan man ana att jag gillar färg och mönster?

På med byxor och ny blus. Nymålade naglar i nyligen återfunna skor. Bra med dåligt minne! Sedan iväg till jobbet. Kollegan blev glatt överraskad av bubbelfrukosten med jordgubbar, melon och goda bullar. Jag höll ett kort icketal, sedan stockade sig orden och jag slängde nästan presenterna i famnen på min vän.

En bra dag, så här långt. En kund kom in för att prata pensionsplaceringar. Vi kom fram till att det var ”bad timing” och pratade lite om den förestående separationen istället. Det är en gåva att kunna lyssna och dela med sig av sina erfarenheter. Arbetsgivaren skulle inte varit nöjd med mig kanske, men jag kan garantera att kunden var det. Vi i min bransch är ju trots allt utrustade med hjärtan också.

Kvällens picknick är inställd och kommer att ersättas av middag på någon liten restaurang i Malmö.

Tjingeling!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Fredagsballonger

  1. Maria skriver:

    Det blev väldigt konstigt när jag svarade på denna inne hos mig 😆
    Men igen: klisterband är bra!

  2. irrhönan skriver:

    Det påminner om min hemmagjorda lösning för att fixa mina läderbyxor. Pappa tog tag i tuben med Karlssons klister och så var det fixat…

    Det är nog bättre med klisterband! 😀

  3. pysbloggen skriver:

    Oj, vad jag önskar jag var kund hos dig!

  4. Corleonia skriver:

    Mer förståelse för folket!
    Ibland gör det så mycket att man bara lyssnar.

Kommentera

