Malmökväll

Vi hamnade på Malmöklassikern ”Bullen” igårkväll. Rödvin och hamburgare, prat och skratt. Eftersom uteserveringen ligger vid en vältrafikerad cykelväg, var det många som passerade förbi. Två av cyklisterna visade sig vara gamla vänner till mitt sällskap. Det är alltid uppfriskande med nya influenser, så det var trevligt när de två kvinnorna resolut parkerade sina cyklar och anslöt. 

När regnet smattrade mot markisen, var vi alla tacksamma att vi inte satt på en filt i Slottsparken. 

Idag är huvudet lite tungt. Måste bero på lågtrycket. 😉 Detta passar inte så bra, eftersom jag har massor att dona med. Till en början ska jag och mAnnen bestämma och begränsa vår meny till ikväll. Det lutar åt en massa smårätter. Jag har provtjurat över vädret en stund. Det hjälpte inte så mycket, lika bra att stryka plan A och ta Plan B, dvs duka inomhus. 

La förövrigt ut en bild på FB, om att jag vill bli av med mina gamla trädgårdsmöbler. Napp direkt! Idag kommer gudsonen och hämtar dom. Jag bara älskar när saker återanvänds, de är ju fullt funktionsdugliga. 

Nu till köket! 

Ha en härlig lördag du också! 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Malmökväll

  1. Znogge skriver:

    Bullen är alltid ett säkert kort så där har man tillbringat många kvällar 🙂

    Det samma till dig!

  2. pysbloggen skriver:

    Jag röstar smårätter! Alltid min älsklingsmat.

  3. Corleonia skriver:

    Låter som bra plan att inte tjura över vädret, det blir som det blir ändå. 😀
    Ha en fin lördag ni med!

  4. Tomtan skriver:

    Idag var det verkligen nederbörd…… 😀

  5. irrhönan skriver:

    Rings vi vid imorgom?

  6. Znogge skriver:

    Hoppas du får en bra dag på jobbet!

Kommentera

