Timing

På jobbet är vi semesterbemannade. Det innebär att den ordinarie styrkan är decimerad och att vi har ett par rara sommarvikarier på plats. Ja, det ska vara två alltså, idag var en sjuk. Kundmötena duggade tätt och var både roliga och lite gäspiga. Jag gjorde kunder glada, jag gjorde dem besvikna. Frampå eftermiddagen blev en kollega tvungen att åka hem om en timme. Stunden senare gick den andra ordinarie kollegan hem för dagen. Kvar var jag och ett ”sommarbarn”. Då gick vi ut i köket, drack kaffe och åt havrekakor. 😊 Med förnyade krafter kunde vi sedan ta tag i resterande arbetsuppgifter.

Imorse hade jag packat ner baddräkt och handduk, solen visade sig ju tidigt och jag tänkte att jag kunde ta mig ett dopp på hemvägen. Det var därför en glad överraskning när mAnnen messade förslag om picknick och aftrerwork-bad i Beddinge. Vi fick en mysig stund tillsammans på stranden, med varsin god sallad. Vattentemperaturen var inte överdrivet hög och stranden gapade tom, men självklart badade vi ändå. Härligt! 
wpid-20150722_184115.jpg

Efter badet stod jag i min badrock och andades lugnt och djupt, njöt av stunden och havet. En perfekt avslutning på en smårörig arbetsdag. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Timing

  1. Corleonia skriver:

    Så skönt det låter. 🙂

  2. pysbloggen skriver:

    Vi fick också se solen, hurra!

  3. Znogge skriver:

    Det var verkligen en bra avslutning på arbetsdagen! Skönt att få varva ner så.

    Kram

Kommentera

