Sommartradition

Dagarna blir vad vi gör dem till. Den här blev riktigt bra. 

Skissernas museum i Lund är en ny bekantskap för mig. Där gick vi runt bland teckningar och skulpturer, förvånades och tjusades. En perfekt sysselsättning när julidagen gått vilse i almanackan och tror att det är höst.

Döm om min förvåning när molnen skingrades och solen värmde i några timmar. Men precis när vår grillade kvällsmat hade avnjutits, drog mörka moln in över oss igen. Minuterna senare öppnade himlen sig och stora, tunga droppar vräkte ner.wpid-2015-07-25-19.44.31.jpg.jpeg Då åkte mina kläder av i en enda rörelse och jag klev ut i ovädret, det underbara.

Minst en gång varje sommar naturduschar jag och det är fantastiskt skönt. Prova du också nästa gång himlen öppnar sig.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Sommartradition

  1. MarveW skriver:

    Så befriande skönt. Du är en förebild!

  2. Mies liv skriver:

    Härligt! 🙂
    Just nu är det inte mer än runt 15 grader i regnet. Lite för kallt för att naturduscha. Väntar nog in värmen först. 🙂

  3. Znogge skriver:

    Det skulle man kanske testa 🙂 Härligt positivt tänk i alla fall! Skissernas museum är intressant att besöka. Tänk att en samling av skisser kan vara så sevärd…

    Kram

  4. Maria skriver:

    Jag trodde det var en skiss först 😊

  5. WoW skriver:

    Jag brukar också duscha naken i regnet när tillfälle ges, fast då vill jag nog ha det lite varmare i luften 😀

  6. livsglimtar skriver:

    Det har jag aldrig gjort, genast börjar tankarna rumla om sökande efter ett svar på var jag skulle stå? Och skulle jag våga, badkruka och allt?

Kommentera

