Habegär

Igår gick jag till biblioteket för att se om de hade del fyra i Hammarbyserien. Tänkte vara gullig och låna den till mAnnen, men den fanns inte inne. Istället hittade jag en bok till mig själv. 😆 Men hur tänkte jag egentligen där?! Tidigare å morgonen hade jag fått sms om att AdLibrispaket fanns för avhämtning.

Som om inte det är nog, håller jag på med två böcker redan. Eftersom jag inte riktigt kom överens med ”Sörja för de sina” av Kristina Sandberg, påbörjade jag även ”Vyssan lull” av Carin Gerhardsen i helgen.

Jag  vet inte om jag förväntar mig extratimmar på de kommande dygnen. Troligen.
Just ikväll kan det bli mycket läsning, eftersom jag är ensam hemma.

Är det någon som känner igen sig i hamstrandet? 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Habegär

  1. pysbloggen skriver:

    Vi fick tipset att kolla på lättläst-sektionen, där kan det finnas.

  2. ewa28 skriver:

    Håller på med fyran just nu 👍 ja och ett par andra till samtidigt 😱😄

  3. MarveW skriver:

    Oj, oj, oj, vågar knappt erkänna hur mycket böcker det finns här hemma som väntar på mig.

    Efter att ha läst om Pinnebergs, är jag nu lite sugen på Ensam i Berlin. Turligt nog har jag upptäckt att den precis börjat sändas som radioteater. Det ser jag fram emot. Då har jag åtminstone sparat in ett bokköp.

  4. livsglimtar skriver:

    Jag är på sluttampen av ”Sörja för de sina” känner att den tappade stinget så här på slutet, men jag ska ta mig igenom den och den sista boken i serien. Vad tänkte du om boken?

  5. Babsan skriver:

    Känner så väl igen mig🙈 och jag ser att vi har samma smak.Ska ge Kristina Sandberg en chans till….

  6. Corleonia skriver:

    Man vill ju passa på, och ofta är det ju något som lockat att man vill ha den boken. Men eftersom jag har två stycken meterstaplar med olästa böcker – har jag gett mig själv köpförbud. I alla fall till den första traven är borta. 🙂 Och det är ju alltid kul med bokpaket. 🙂

  7. Znogge skriver:

    Nja… Jag brukar försöka beta av i stället och lånar regelbundet. Har läst hela Hammarbyserien och gillade den verkligen!

Kommentera

