Å så blev det fredag igen.

Idag är jag inte arg längre, det gick över igår. Somligt fick jag prata av mig, annat bleknade och något finns kvar inuti som något jag ska ta hand om. Sedan är det ju så att just ilska ofta rinner av mig, jag är ingen arg människa. Igår krockade jag nästan med en annan kvinna på Systembolaget, när jag i min iver, klev fram mot en vinhylla. Jag bad om ursäkt och förklarade min fräckhet med att jag fått syn på vinet, vars bild jag hade i mobilen. ”Dottern har rekommenderat det, så nu ska jag också testa.” Den andra kvinnan tittade på mig och sträckte sig sedan efter två flaskor. ”Då gör jag som du, tack, nu behöver jag inte fundera mer.” Sedan skrattade vi tillsammans.

Skrattet löste upp en liten knut i mig och när jag berättade om den lilla episoden för kollegorna, kändes det ännu bättre. Det är bra att sprida lite gladprat omkring sig. 

Den vinrekommenderande dottern lät för övrigt meddela att ”Nu – äntligen – är Australienbiljetten bokad.” Så spännande! I slutet av september åker Yngsta och en väninna till andra sidan jordklotet. Även om mammahjärtat snurrar ett varv vid blotta tanken, så är jag ivrig påhejare av planen. Ut och res! Upplev! 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Å så blev det fredag igen.

  1. ewa28 skriver:

    Det var fullmåne igår. Kanske en del av förklaringen? Skönt att det känns bättre idag 💛

  2. Corleonia skriver:

    Att skratta är bra!
    Och idag är det fredag 😀

  3. MarveW skriver:

    Goda möten kan dyka upp var som helst! Glad fredag!

  4. pysbloggen skriver:

    Vad var det för vin?

  5. Znogge skriver:

    Spontana möten är inte att förakta! Klart att dottern ska ut och resa. Vår son bodde i Brasilien i ett år och jag tog mod till mig och åkte dig. Yngsta fröken har säsongat i Egypten, Frankrike och Grekland och det ångrade hon inte. Så även om man är orolig så får man heja på!

Kommentera

