Kvitter?

-Igår berättade jag för M på jobbet om hur du kvittrar på morgnarna. Han sa att han brukar få kolla av om hans fru druckit kaffe eller inte…

Klockan var kvart över sex i morse när mAnnen sa det är till mig. Han hade smugit upp, fixat kaffe och förberedde sig för golftävling. Själv hade jag annonserat sovmorgon. 🙂 Men släcker man sänglampan strax efter klockan tio, så är det färdigsovet klockan sex.

Jag tycker om morgnar och är oftast på gott humör när jag vaknar. Minns när Äldsta fortfarande bodde hemma och fräst ”Måste du vara så förbannat kvittrig när du vaknar?!?!” Ja, det måste jag tydligen. 😀

Nu tror jag att jag ska städa lite, eller blir det en promenad med Sommarprat i öronen? Jag vet inte. Gul lök saknas här hemma, annars hade jag varit i full gång med falafeltillagning nu.

Hur ser dina morgnar ut? Är du lätt- eller svårstartad?

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Kvitter?

  1. ylva akerstrom skriver:

    Mornarna är bäst! Dagen är ny och allt ligger framför mig! 🙂 ju tidigare desto bättre )

  2. ewa28 skriver:

    Egentligen morgonpigg men om man vänder på dygnet lite som mm gör på sommaren känns det som man är svårstartad även om man inte sover mer timmar än vanligt! Gillar lugnet på morgonen när man går upp tidigt 😊

  3. pysbloggen skriver:

    Jag älskar morgnarna jag inte behöver åka iväg. Två koppar kaffe i sängen, läsa och mysa. Men prata före kaffet är jag inte sugen på, oavsett.

  4. Znogge skriver:

    Jag är relativt lättstartad och är van att gå ut med hundarna men i sommar har jag sovit ovanligt länge. Minns när sonen bodde hemma och gärna sov till efter lunch 🙂

    Kram

  5. Maria skriver:

    Glad som en lärka på morgonen – irriterar alltid morgontrötta människor 😊

  6. Ama de casa skriver:

    Jadu… Kvittrar är nog det sista jag gör på mornarna… Haha! Morgonen är verkligen inte min tid. Enda gången jag kan vara lite mer alert tidigt på morgonen är när jag har åkt långt västerut, över Atlanten typ. När klockan är sex på morgonen då, så kan jag faktiskt kvittra. Men då är hon ju typ två på eftermiddagen hemma… Det där kvittret vara bara en dag eller två till man har kommit i fas 🙂

  7. livsglimtar skriver:

    Letar du kvitter så titta inte på mig, jag är som en seg deg och dagen tar tid på sig för att komma igång. Jag vill bara vara, prata får andra göra.

Kommentera

