Lite av varje

Igår rufsade den skånska vinden om i oss, men det var varmt. Därför åkte vi tillbaka till favoritstranden och låg där ett par timmar. Tänk så olika ett hav kan se ut; ena dagen ljust, stilla och sammetslent. wpid-2015-08-05_07.45.57.jpgNästa dag mörkt, busigt och ruffigt. Fördelen med det lite livligare havet är att det är enklare att doppa sig i, vågorna tar hand om den saken. Själv blir jag ju som en barn när jag kliver ut och möter havet, slänger mig raklång, dyker, ligger och guppar. Njuter med andra ord. På väg hemåt stannade vi till vid Hörte brygga, ett mysigt café invid kustvägen mellan Abbekås och Beddingestrand. En kvart innan stänging fich vi ta det som fanns kvar, men det blev hur bra som helst. Vi delade helt enkelt på tre olika små godsaker till kaffet som avnjöts i små, tunna koppar.wpid-2015-08-05_07.49.18.jpg Nästa gång vill jag komma dit när de har kvällsöppet och prova något från röken tillsammans med en öl eller två. Borta vid Skateholm tog vi vägen norröver och landade till på Tullstorps rökeri, där vi inhandlade kvällsmaten i form av varmrökt lax och Husets sås. Middagen kompletterades med färskpotatis och sallad, allt  inhandlats i en Icabutik i Skurup. Tänk vad jag får vara med om på min semester! 😉wpid-2015-08-05_07.51.36.jpg Dagen idag bjuder på rosplantering och Göteborgstur. I storstaden bor mAnnens dotter, som ska få rå om oss tills imorgon. *P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Lite av varje

  1. Corleonia skriver:

    Ha det gött i Göteborg 😀

  2. ewa28 skriver:

    Åh Hörte skulle vi åkt till förra veckan men då de bara hade grönsaker på menyn (och dottern är lite kräsen där) valde vi något annat istället. Har läst mycket gott om det dock 😊

  3. Maria skriver:

    Åh, jag måste tillbringa lite tid i Skåne någon gång!

  4. pysbloggen skriver:

    Vilka härliga bilder! Jag älskar att bada om det bara är någorlunda temperatur. Tvingar fortfarande familjen att blåsa upp allehanda badringar och madrasser.

    • pbloggen skriver:

      Alltså! Du är systern jag aldrig fått! Igår tittade jag lystet efter en jättebadring och sa att ”nästa sommar ska jag och barnbarnet ha en sån”, varpå mAnnen lät meddela att det nog var lite för tidigt för en 3-åring. Men jag då??

  5. WoW skriver:

    Jag älskar havet men stannar gärna kvar uppe på land om inte temperaturerna stiger över 25 i böljorna 😉
    Men man kan älska havet på många sätt, man behöver inte bada i det!

  6. Tomtan skriver:

    Underbara bilder!

Kommentera

