Vilken vecka!

Jag har haft en skamlig tur med vädret den här veckan. Många bad har det blivit och massor av små utflykter. Semestern kröntes av en solig söndag på Österlen, som inleddes i Smedstorp och Gamla Bryggeriet. Där finns en alldeles underbar trädgård och två små mysiga gallerier med vackert konstsmide. I morgonens tidning hade vi läst om en engelsk trädgård,

Engelska trädgården, Svabeholms kungsgård.

Engelska trädgården, Svabeholms kungsgård.

som lät intressant, så dit styrde vi kosan efter det att jag upptäckt att kamerans batteri var stendött. Så var det med min fotorunda idag. Tur att jag hade mobil iallafall. På Svabeholms kungsgård möttes vi av en nyanlagd trädgård, som kommer att bli underbar med åren. Redan nu var den njutbar att gå runt i. Jag konstaterade hur lugn och behaglig jag blir av att strosa runt bland växter. 🙂 Eftersom magarna började kurra, gick vi in i caféet och där beställde vi Tarte Flambée, även kallad ”Pizza från Alsace”. Vi hann bara få in första biten i munnarna, innan vi tittade på varandra med blicken ”det här måste vi prova att göra där hemma!”.   wpid-20150809_134533.jpgMätta och belåtna var det så dags för dagens huvudmål: Galleri Finals utställning av Hans Geddas foton i Fabriken, Bästekille. Vilka makalöst bra porträtt den mannen har tagit! En dokumentär om fotografen visades och tänka sig att både mAnnen och jag kunde sitta stilla och se hela (en knapp timme). På vägen hem från Österlen wpid-20150809_131302.jpg stannade vi till hos Finaste S och tog ett dopp i ett för ovanlighetens skull lugnt hav. I hennes Paradis brukar vågorna skumma och strömmarna dra en i fötterna. Det blev en mysig avslutning på en ljuvlig söndag. Flera gånger under dagen har det slagit mig hur mycket jag tycker om närhet till min älskade P (jodå, han är också en sån) och jag är ganska säker på att han känner likadant. När vi åkte fram genom det skånska landskapet tog jag ofta hans hand och han la lika ofta sin hand på mitt lår, så där så att vi skrattade åt det när vi upptäckte det. Härligt! Bilder på mig lägger jag inte ut så ofta, idag gör jag ett undantag. Varför? Titta på bilden.wpid-2015-08-09-21.29.41.jpg.jpeg Där ser du en lycklig *P* i sitt rätta element. 😉 *P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vilken vecka!

  1. pysbloggen skriver:

    Tarte Flambee, måste googla det. Hela allt lät toppen!

  2. MarveW skriver:

    Härligt. Tur med vädret, och så många fina platser som du besökt. Berikande!

Kommentera

