Inredningstrolleri?

Ibland hamnar jag vid tv:n när det är ”totalmakeover-program”. Varenda gång undrar jag:

* Var tar alla personliga tillhörigheter vägen, när allt som visas är nytt? 

* Var tar själen i hemmet vägen när allt byts ut? 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Inredningstrolleri?

  1. kacklas skriver:

    Det kan man undra… jag vill inte att nån annan ska inreda åt mig…

  2. Maria skriver:

    Jag brukar undra det jag med.

  3. Znogge skriver:

    Ja, det kan man verkligen fråga sig. Tänk på alla personliga saker som gör hemmet…

  4. lenaikista skriver:

    Att nån annan inreder ens hem är en helt absurd tanke. Ska dom bo åt en också, då, eller?

  5. WoW skriver:

    Som när man städar för husvisning, in i garderoben?!

  6. Precis min tanke. Jag tycker inte om för stylade hem för de saknar själ. Sen har nog mitt hem för mycket själ för att vara perfekt men jag trivs. Är f.ö. rysligt dålig på att arrangera prylar sådär som inredare gör. Det ser alltid kackigt ut.

  7. livsglimtar skriver:

    Hemmet blir väl som ett utställningsrum utan personlighet så som många verkar vilja ha det i det vita schabbiga. Jag vill ha det fint, men ha kvar det som är jag själv i färger, möbler och annat.

  8. Corleonia skriver:

    Eller hur länge det tar innan de som fått omgjort ”gör om -gör rätt” i egen smak. … Jag har aldrig hört någon säga att de inte är nöjda, har ni?

Kommentera

