God investering

Lyckliga jag fick en toppendag igår. Jag sitter här med mitt kaffe och är lite stolt över att jag unnar mig egendagar ibland.

När jag kom till Kallis precis när de öppnade, var det nästan tomt där. Jag lät solen värma hela mig, medan jag läste Sydsvenskan en stund. Tog ett dopp, njöt när saltvattensglittret torkade på min kropp, läste några sidor i boken. Simmade en liten tur, la mig på magen och lät min vita rumpa solkyssas. Konstaterade återigen hur olika kvinnokroppar kan se ut och alla duger vi.

Vaknade upp efter att ha slumrat till och såg att bryggorna var nästan fullproppade av folk. Ett sista avsvalkande bad, sedan packade jag ihop och körde till Rosengård för att köpa Oumph. Lastade på mig allehanda grönsaker, så går det om man handlar hungrig. 😉  Körde bort till falafelvagnen under bron och köpte lunch. Stannade upp och mindes alla de gånger jag och döttrarna varit där tillsammans med ”Mannen som inte längre finns”. Fick ta ett djupt andetag och titta upp i himlen en stund.

Laddade in kylvarorna i kylskåpet när jag kom hem, messade Sötaste A och stämde träff i Lund. Bytte om

och kände mig som en clown i mina kläder, en glad och lycklig *P*.

Tillsammans med vännen letade jag upp skobutiken som jag så gärna ville besöka. Frossade i skor och minnen en lååång stund. Blixtförälskelsen i form av ett par svarta lågskor, fick följa med hem tillsammans med ett par röda, blommiga kängor. 😃

Väl ute i sommaren igen, satte vi oss på en wpid-2015-08-14_06.55.18.jpguteservering och drack Sangria.

I mitt yrke pratar jag om investeringar med mina kunder. Igår gjorde jag en alldeles egen sådan, i mig själv. Inget som kan följas med kurvor på en börssida, men väl i uppåtgående mungipor och skrattrynkor vid ögonen. Det är livet!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till God investering

  1. pysbloggen skriver:

    Jag föll för de där svarta också!

  2. WoW skriver:

    Äkta dansskor!
    Pysen och jag delar ofta skosmak, tydligen du också 😀

  3. ewa28 skriver:

    Snygga skor 😊 åh det får bli Kallis för mig nästa fredag, det var alldeles för länge sedan.

  4. ewa28 skriver:

    Vilken affär köpte du skorna i??

  5. MarveW skriver:

    Så snygga skor! Och Kallis låter också väldigt bra. Hurra för sådana dagar!

  6. surridurr skriver:

    Snygga dojjor. Såklart du ska investera i dig själv för att nå uppåtgående mungipor.

  7. Tomtan skriver:

    Vilken härlig dag!!!!!

  8. Znogge skriver:

    Vilken härlig och personlig investering!

Kommentera

