Trångt

Det känns lite trångt i hjärnan just nu, måndagmorgon tillika.

Ibland blir det ju så där att inläggen formas i huvudet, men aldrig rinner ner genom fingrarna och ut i etern.

Helgen bjöd på barnbarnstid, ljuvliga timmar tillsammans med en livlig gosse som sjunger alltsom oftast. Visst får han trotsutbrott, men då löser vi det också.

Sommarens sista ”ligga på stranden dag” image

var det kanske igår, och vi passade på att njuta ett par timmar nere i Beddinge.

Nu är det måndag igen. Jag ska försöka komma till skott med att planera in min lilla utbildning, men vet att det blir tuffa veckor framöver, då jag och kollegan delar fyra personers jobb.

Blåbär, hallon, kokos ochimage

soyghurt. Starkt kaffe.

*P*

Förresten: jag har blivit riktigt bra på att plocka ut skavande stenar ur skon. Lugnt och sakligt pratar jag med mAnnen om det som den sista tiden inte känts bra. Han ser på mig och säger att jag gör detta så himla bra. Ja? Nåt har jag väl lärt mig av livet? Tuff som en bandyboll, just då. 😎

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Trångt

  1. pysbloggen skriver:

    Tänk att vi ändå blir något klokare med åren. Skönt det.

  2. Maria skriver:

    Skavande stenar ska ut på en gång. Jag är iofs mer för att byta skor… har hela hallen full

  3. Maria skriver:

    Härligt hav iallafall. Man blir lycklig av både ljudet och doften!

  4. MarveW skriver:

    Fin helg och verkar som en mycket bra start på dagen. Önskar dig en skön måndag.

  5. Znogge skriver:

    Man lär så länge man lever så förhoppningsvis gör vi vissa framsteg 😉

    Hoppas du får en bra start på veckan!

  6. Corleonia skriver:

    Härliga bilder! Usch för skoskav .. bra ni löser det.

Kommentera

