En tisdag…

Kom hem igår, trött som ett troll. Kvällsmaten i form av pannbiff med lök stod klar på bordet. När mAnnen undrade om jag ville ha lingon, trodde jag att han erbjöd mig vin och svarade ”ja, det är ju vinsdag, så ge mig vin!” Gott som tusan, kan jag berätta. Natten hade inte varit snäll, med tandläkaroro och en spanande helikopter cirkulerandes över byn. Den sistnämnda har satts in efter den senaste tidens sprängningar i min stad. Tråkig utveckling, förbannat tråkig utveckling.

Tjurigheten mot mig själv och min bländande förmåga att förringa min arbetskapacitet, sköljdes per automatik bort av det spanska röda. Messade med en kär exkollega och fick det sorgliga beskedet att hennes charmknippe till hund dog i helgen. Vet hur ont det gör. 😢 Tankarna gick såklart både till den rolige staffen och till min egen prickiga. Nu kanske de leker ihop i hundhimlen?

MFF satte två mål, sedan somnade jag som ett barn i soffan. Vaknade av jubel och sång från tv:n. Vi är klara för gruppspel i Champions League! 

Nu är det onsdag och jag har provtuggat litelite med den provisoriska tanden. Ömt… Funderar på att överraska kollegorna med MFF-frukost. Sedan är det dags för mig att mopsa till mig lite och tro mer på mig själv i min yrkesroll. Det bestämmer vi va? 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till En tisdag…

  1. Ja det bestämmer vi. Fake it until you make it är ett bra sätt att skapa nya beteenden och ny känsla inför sig själv och sina förmågor. Just do it 😃

  2. Mies liv skriver:

    Just det bestämmer vi.

  3. MarveW skriver:

    Klart att du ska tro på dig själv i yrkesrollen. Det är ju genom att vara bekväm i rollen som allt fungerar, man utvecklas, man trivs, man lyckas.

  4. Maria skriver:

    Hade jag en sån tillgång som dig på det ställe jag har mina pengar så skulle jag rådfråga dig jämt!

Kommentera

