Jaja…

Häromdagen när jag halkade på rumpan ner i ett mörkt hål, mailade jag några kära vänner. En av dem svarade med ett ”ok” – typ. Just där och då och även igår, kändes det som om jag plötsligt körde hela ansiktet in i en spegel och bara såg en immig skepnad som var jag. Betydelselös, bortprioriterad. Sånt gör ont.

Idag skiner solen. Det är fredag. Världen är full av människor. Några av dem är nya vänner, det är bra. För de andra var jag bara inte viktig just när jag mailade. Så ser ju livet ut.

Jag ser framemot en ensamhelg, tid som jag ska disponera efter eget huvud. Fönstren där hmma är grymt smutsiga, men så har jag ju också inväntat en målare som aldrig kom. Eller jo, det gjorde han, men han vill byta plankorna som ska målas och då blir processen något mer långdragen, tyvärr.

Det pågår en Fotofestival i en liten stad, kanske jag ska ta tåget dit och frossa i fotokonst? Eller ska jag åka till Kallis imorgonbitti, läsa min bok och njuta av havet? Friskis – hittar jag dit? Jag betalar ju snällt varje månad, men tar inte längre hand om min kropp.

Jag vet inget mer än att jag ska dricka kaffe med kollegorna nu.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Jaja…

  1. WoW skriver:

    Jag halkade också igår på promenaden men slapp undan med en sträckning i ryggen efter vad det verkar 😉
    Bra att du mår bättre idag, hoppas du får en skön och energirik helg!

  2. Maria skriver:

    Du skulle ju mailat det som fb anser är en av dina bästa vänner 🙂

  3. irrhönan skriver:

    Leta rätt på ett gammalt mail med en saga som tröstade då… Den kan trösta igen – och jag med 🙂 Kram på dig!

  4. Znogge skriver:

    Kallis tycker jag låter bra för nu har ju solen hittat hit igen. I alla fall till vår lillhåla…

    Trevlig fredag!

  5. ewa28 skriver:

    Kallis låter bra, varför glömmer jag alltid bort det stället! Pinsamt när man bor 200 meter ifrån 😱

    Sådana dagar har jag också. Ärligt talat ”suger” det när man står där ensam särskilt då man vet att man själv svarat med något mer än ”ok”! Styrkekramar 💛

  6. Corleonia skriver:

    Men så tokigt!
    Vänner som svarar vill man ha. Själv ringde jag en sådan för någon timme sedan och babblade av mig – så gott med den möjligheten.
    Hoppas det är bättre nu annars får du göra som Maria skriver – höra av dig till vänner på fb. 😀

  7. surridurr skriver:

    Fy fasen! Jadu, det finns vänner och det finns verkliga vänner. Hoppas du har en bra helg

Kommentera

