Ibland är det enkelt

Ni vet det där jag brukar säga: är det lätt, så är det rätt.

I förra veckan blev jag bjuden på lunch av en kompis. Vi träffades på en dejtingsida för många år sedan. Jag bestämde mig direkt för att det inte skulle bli någon fortsättning, inte som ett ”par” alltså. Vänskap blev det dock. Genom åren har vi hörts av ibland. Nu senast för att min vän behövde hjälp med ett bankärende.

Under lunchen uppdaterade vi varandra om ”Livet just nu”. Han , liksom jag,  har träffat någon som han trivs tillsammans med och han berättade så fint om henne. Plötsligt tystnade han, log och sa: du har så rätt i det där med att det ska vara lätt. Detta är enkelt, inget drama, inga konstigheter. Bara enkelt och härligt.

Just så.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Ibland är det enkelt

  1. surridurr skriver:

    Vilken bra dejtingsida där man träffar riktigt bra vänner!
    Kram

  2. Maria skriver:

    Betyder det att det är lätt efter 7 år med? Alltid lätt?

  3. ylva akerstrom skriver:

    Enkelt, okomplicerat, lugnt slår dramer o toppar/dalar med hästlängder!! 🙂

  4. pysbloggen skriver:

    Precis, exakt min tanke. Kärlek, liksom vänskap bör vara enkelt. En ska må bra i det, i grunden bra, och i relationer med ärliga människor gör en nog det.

  5. Znogge skriver:

    Så härligt när det blir rätt för då blir allting mycket lättare i livet!

  6. miatankar skriver:

    Det låter fint med en sådan vän… vän för att båda vill, att båda känner sig bekväma.

  7. kacklas skriver:

    Det ska alltid vara lätt. Man ska vara bekväm även när det är obekvämt ..

Kommentera

