Bedårande! 

Ja, det är summan av vad jag fick höra på mitt ”utvecklingssamtal” idag. 

Nye chefen tycker att jag är behaglig. Glad och öppen, trygg i mig själv. Jo man tackar! Klarsynt man, om jag får säga det. 😉 nåväl, en konkret plan la vi upp för närmsta året. Jag hade ju bestämt mig för att inte förringa mig själv i samtalet, så det lät jag bli. Om inte jag tror på mig, vem ska då göra det? Osäkra människor är för övrigt osexiga, om jag nu får fortsätta att spåna fritt. 

Nu ska jag leta efter en svart klänning, gärna lite a-formad, på nätet. Kan säkert bli bra till mina nya kängor. 😎

*P*

Alternativ rubrik: När hybris kom till stan.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Bedårande! 

  1. WoW skriver:

    Om det är atbetskvaliteter som värderas på ditt jobb så är det ju perfekt. Som personliga egenskaper hade hen ju helt rätt och kan det utnyttjas på jobbet är ju lyckan all!!
    Det känns ju så mycket bättre att gå till jobbet efter ett sådant utvecklingssamtal, grattis 🙂

  2. MarveW skriver:

    Stryk den alternativa rubriken.

    Var glad för dina fina egenskaper och att andra ser dem. Det lovar gott för framtiden!

  3. Znogge skriver:

    Grattis! Klart att man ska stå upp för sina kvaliteter 🙂 Så bra jobbat!

  4. pysbloggen skriver:

    Jag har också haft samtal, midyear review som det så vackert heter. Fast bedårande var inget epitet som nämndes, dock var det vackert nog. Klart du ska framhålla dig själv, du är ju den bästa på att vara du!

    • pbloggen skriver:

      Haha, tänk om chefen hade sagt just ”bedårande”!
      Det viktiga i det hela är ju att vi är nöjda med samtalen, och att även vi fått fram det vi ville. 😉

  5. Maria skriver:

    Du vet ju att jag skulle välja din bank omJag bodde i samma stad

Kommentera

