Snart…

Höstkrisp.

Det var känslan när jag slog upp dörren och gick ut på mitt fina trädäck idag. Där plockade jag frukosttomater och andades in den friska luften.

Jag längtar efter hösten vartenda år. De sprakande färgerna, doften av jord, natur som drar sig tillbaka för att vila. Själv tänker jag ”nystart”, av vad vet jag inte riktigt just nu.

Mörka kvällar med levande ljus och innekurrande väntar. Läsning, samtal. Tänk om jag kunde lära mig virka ordentligt? Hur mysigt att inte det varit? Eller sticka mjuka sjalar i härliga färger? Vara kreativ.

Välkommen älsklingsårstid! 

Vad tycker du om hösten?

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Snart…

  1. pysbloggen skriver:

    Jag älskar hösten, tyvärr är den alldeles för kort här hos mig.

  2. irrhönan skriver:

    Åh, Pernilla. Här är vi så olika. Jag tycker inte alls om hösten. Jag blir ledsen när allting går mot ett slut, för att så kulminera i vinter. Vår och sommar, då trivs jag bäst.

    • pbloggen skriver:

      Kan det hänga ihop med att du saknar ”riktiga vintrar”? Såna som finns långt norrut?
      Hösten kommer oavsett, försök att njuta av färgerna i år. 😉

  3. WoW skriver:

    Hösten är härlig, men lite för snart påkommen just i år. Hade velat ha lite mera sensommar…

  4. lenaikista skriver:

    Jag gillar hösten, luften känns klarare (även om den inte är det…) och härligt när färgerna kommer. Sen tål jag värme dåligt, så den här varma hösten är perfekt för mig.

    Fast jag gillar öht årstidernas växlingar, och då blir ju de bästa 1) våren 2) hösten.

  5. Znogge skriver:

    Jag tycker också att hösten känns som en nystart vilket säkert beror på att ett nytt läsår börjar! September kan dessutom vara en riktigt fin månad!

Kommentera

