Brobygge

Idag var det tandläkardags igen. Jag pratar nog ganska mycket med mig själv innan, på väg till och under behandlingen. Idag lyckades jag fixa dukningen till lördagens middag, i tanken alltså. 🙂 Efterrätten kommer att serveras i mormors gamla kaffekoppar, de som legat nerpackade i massor av år. Tänk att jag faktiskt har sparat någonting. Jag är ju inte så bra på det.

En ny krona kom på plats. Jäklar vad det ilade, men att bedöva båda nederkäkarna var inte aktuellt. Det var bara att ta fram yogalugnet i kroppen. Nu sitter en provisorisk bro på den andra sidan käken. Vet inte hur det känns än, eftersom bedövningen inte har släppt.

Bro eller brygga förresten? Förut har jag sagt brygga, men tandläkaren säger bro. Jag litar på henne. En bro går dessutom från A till B, till skillnad från en brygga som bara går rakt ut i…

Snart helg. Gott!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Brobygge

  1. Tomtan skriver:

    Så har jag aldrig tänk på betydelsen…..
    Trevlig helg!

  2. Znogge skriver:

    Så skönt att det gick bra. Hoppas det inte gör för ont nu.

  3. pysbloggen skriver:

    Ååå, tänker med fasa på min framtida behandling, som inte får dröja länge. Hur mås det idag?

Kommentera

