Gudrun och jag

I förra veckan kom mAnnen hem och var glad som en speleman. Han tog mig i handen och ledde mig ut i trädgården. Där stod den, hans nya cykel. 🙂 Han har pratat om den flera gånger, drömmande. Cykeln ”Z” som fått Svensk forms utmärkelse ”Utmärkt svensk form”. 

När jag hade klappat på lädersadeln och bedyrat att jag sett skönheten, berättade han att han hade tittat på en cykel till mig också. Han hade varit hos ett äldre par som hade varsin cykel till salu. Plötsligt bestämdes att jag också skulle skaffa mig en riktig tvåhjuling. Kvällen efter fanns den här när jag kom hem från jobbet och jag var ju bara tvungen att testa. Jag som aldrig skulle ha fler än sju växlar, har nu fått några till att hålla ordning på. image

En ny kvällsvana har införts hos oss, då tar vi nämligen en cykeltur på en dryg mil. Sensommaren är ju snäll och dröjer sig kvar, så det har varit bedövande vackert att susa fram längs stubbåkrar som färgats gyllene av den nedåtgående solen. Rådjur och fasaner strosar på fälten och flyttfåglarna tackar för sig ovanför våra huvuden. 

Det är härligt att cykla och aldrig har jag suttit på en cykel som rullat så snäll och fort. det här kommer mina knän nog att uppskatta.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Gudrun och jag

  1. Maria skriver:

    Vilken bra kvällsvana!

  2. pysbloggen skriver:

    En bra cykel är så himla bra, det går inte riktigt att jämföra med de som säljs i gross och parti för en billigare peng. Visserligen beror det ju på plånbok och syfte, men med en bra cykel blir det roligare att cykla. Jag ogillar iofs att cykla, cykel är endast ett transportmedel för mig.

  3. irrhönan skriver:

    Vilken fining! Ja, alltså du.
    Och cykeln. 😉
    Jag vill också ha. Nu sålde jag min MTB i somras och hade tänkt köpa en ”riktig” cykel, men så dog Exet och allting gick på vänt liksom. Det är dock ett projekt som jag har till godo, ett roligt projekt. Och så ska jag också susa till och från jobbet är det tänkt.

  4. Corleonia skriver:

    Fin cykel! Och det är jättebra med flera växlar så man kan ta den som ger minst motstånd – härligt! Och hjälm – nu fick du en stjärna av mig! 😀

  5. Jag har en superfin cykel i källaren men eftersom jag ständigt blir osams med cykelpumpsjäveln så står den kvar där den står.

  6. Znogge skriver:

    Att cykla är trevligt och det ger behaglig och bra motion!

  7. surridurr skriver:

    Så mysigt det låter, så länge man slipper punktering

Kommentera

