Lyckad helg

I lördags var det dags att ha en liten avskedstillställning för Yngsta. Om en knapp vecka åker hon till Australien. 

Middagen som först planerades, blev till en liten buffé med plockemat. ”Man vet ju aldrig om och när mina vänner dyker upp” sa dottern. Några grönsakspajer, ostar, sallader och röror av cashewnötter och grillad paprika fixades till. Vin fanns i mängder och i går morse flödade köket över av tomma vinglas. 😉

Kvällen blev ännu bättre än jag/vi hade vågat hoppas. Min mor, äldsta dotter och lilla barnbarnet var med på middag timmarna innan de yngre gästerna dök upp. Skratt och bubbelprat blev det sen långt ut på kvällen. Det var underbart att frottera sig i kärlek och vänskap. 

Eftersom min far blev inlagd på sjukhus i måndags, kom mor ensam. Till en början skruvade hon lite på sig, obekväm i situationen. Men så kom min finaste vän S hit och tog sig an mor en stund. Sedan satt ”Den gamla” och njöt av alla intryck. Jag tror att hon så sakteliga insåg att under tatueringar, annorlunda frisyrer och udda kläder, fanns ljuvliga ungdomar. 😊

Under året har Yngsta fått en ny vän och hon har förundrat berättat att trots att de känt varandra så kort tid, känns så nära varandra. I lördags kväll stod jag i köket och pratade med Den nya vännen och kände en otrolig värme. Vilken tjej! Det är något speciellt att känna närhet till barnens vänner faktiskt.

Igår städades festen bort, sedan tog jag och mAnnen en lååång cykeltur. Lite lunch serverades och åts tillsammans med hans son. Barnbarnet kom hit ett par timmar och sov nästan hela tiden. Det uppskattades av mAnnen som la sig bredvid. 

Köksmöbler hämtades hos vänner som flyttar inne i stan, och de placerades i Yngstas lägenhet som Äldsta ska bo i nu. Här pratar jag alltså om möblerna, inte mina flyttande vänner. 😉

På hemväg från stan köptes fiskburgare på Max. Jag tror knappt att min käre sambo kommit över det förslaget än, men förvånansvärt gott var det och det passade en söndag som igår. 

Duschdags och så en vanlig arbetsdag, ikväll bär det av till middag med de gamla klasskompisarna. 

Det växer inte mossa på den sten som rullar, sägs det…

Gå ut och ha en härlig vecka du också! 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Lyckad helg

  1. pysbloggen skriver:

    Nä, att du kan stava till mossa ens, förvånar mig☺

  2. Maria skriver:

    Du har haft en bra helg ser jag 🙂

  3. MarveW skriver:

    Fin helg! Tänk så många ungdomar som ger sig ut och ser världen. Har många kollegor som vinkar av sina barn både nu och då. Det var inget vi gjorde min skola och bland mina kompisar. Det är en härlig utveckling, tycker jag.

  4. Znogge skriver:

    Vilken härlig helg du har haft! Lite festligheter skadar inte 🙂

  5. Tomtan skriver:

    En härlig helg!

Kommentera

