Hjärtekväll

Jag får möta lite av en ny sida hos min far, när vi hälsar på honom på sjukhuset. Idag har han flyttats till en kranskärls- och klaffavdelning. Ja, nu heter det kanske inte exakt så…

Han ser så liten ut, där han ligger med elektroder på kroppen och plåster här och där. Jag sätter mig på sängkanten och håller hans hand under hela besöket. Öppet berättar han om sin besvikelse på att han fått ett litet ”anfall” idag igen. Han vill ju inte vara sjuk. Han vill hem till mor. Boken som jag har med mig gör honom däremot glad, då kan han fördriva de kommande dagarna med den.

När vi lämnat far fångar hans sköterska oss och berättar att man imorgon ska diskutera hur man går vidare. 

Genom sjukhusets labyrinter letar vi oss ut på gatan, jag och mAnnen. Det blir lite lättare att andas där ute i duggregnet. Istället för att åka hem, överraskar min älskade mig med restaurangbesök. Det blev en perfekt avrundning med lite italiensk mat och ett glas rött. Han kan konsten att sätta guldkant på vardagen. ❤️

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hjärtekväll

  1. Maria skriver:

    Alla som sprider guld omkring sig ska man vara extra rädd om.

  2. Znogge skriver:

    Efter månader av sjukhusbesök på olika avdelningar så förstår jag precis hur du känner det.Hoppas din pappa snart är hemma igen.

  3. Tomtan skriver:

    Guldkanter är vad man behöver när livet visar sig från sin dåliga sida….

Kommentera

