En nästan vanlig tisdag

Gårdagen tillbringades i det stora huset med den vackra, gröna marmortrappan. 

Min vana trogen tog jag en liten promenad i min kära stad, tittade på de små söta husen på Gamla väster, njöt av solen på Stortorget, strosade en sväng på Gamla kyrkogården. image

En smoothie vid namn Mananat köptes på Juicekliniken. För att behålla det strosande lugnet i mig, beställde jag en ”sittner-variant”. Vi springer ju som skållade troll allihop och alltid. Lät mobilen ligga i väskan en stund och tittade på det som fanns runtom mig istället. Såg på de vackra fasaderna, studerade det danska paret bredvid mig. Förundrades över kvinnan som kom förbi på gatan. I ena handen en mobil som hon pratade i, andra handen höll ett flexikoppel med en medelstor hund. Med mage och armbåge skjöt hon en barnvagn framför sig. Kände mig tacksam över att vara medelålders och slippa delta i det där racet som många småbarnsföräldrar är inne i. Funderade lite om vi måste delta i allt det där. Kanske är jag på väg att bli gammal och surkärring? Kanske har jag insett att vi hinner ändå…

Stannade till i affären, för att köpa torkad soja och ”skurmedel”. image

Förundrades över alla varianter som finns. Behöver vi så många olika? Färger, dofter? Själv vill jag bara göra rent.

Butiker är förresten intressanta att betrakta och det händer att jag tar bilder på konstigt placerade varor. image

Slut  i rutan! 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till En nästan vanlig tisdag

  1. Det där med att lägga ner mobilen och betrakta miljön omkring är något man gör ganska sällan nuförtiden. Ska göra det mer.

  2. pysbloggen skriver:

    Egentligen behöver vi knappt några rengöringsmedel, naturen har ju gett oss det mesta redan.

  3. Maria skriver:

    Tänkte på det på semestrar, att jag ägnar så mkt tid åt att fota att jag missar att leva i stunden bara för att föreviga ngt jag såg genom linsen

  4. Znogge skriver:

    Jag hade önskat att promenerande mammor och pappor hade fokus på barnet i vagnen och kommunicerade med det i stället…

  5. lenaikista skriver:

    Trist när man tror att man måste en massa saker man inte alls måste. Särskilt när det går ut över kontakten med barnen, som ju aldrig kan rationaliseras… 😦

    • pbloggen skriver:

      Precis. Det där är ju tokigt. Jag ser ju på min egen dotter som gärna håller på med mobilen. Inte konstigt att barnbarnet blir ”besvärligt” för att han vill ha uppmärksamhet.

      • lenaikista skriver:

        Ja, jag skrev om det en gång, för det är enda ggn jag faktiskt har lust att gå fram och försöka förklara för unga föräldrar vad de missar. Fast det skulle ju bara bli fel…

  6. MarveW skriver:

    Det finns verkligen mycket att uppskatta en vanlig tisdag.

Kommentera

