Lugn söndag

Dimman ligger tät utanför fönstren. Ur spräckta högtalare hörs Lemarc. Svensk musik som så ofta när jag väljer själv.

Högar med kläder, lakan och dukar överallt. Jag hasar runt i min lila onepiece och tömmer garderober, slänger och sorterar. Hela lilla familjen har jag haft kontakt med. Storebror på Öland fyller år, så honom ringde jag och gratulerade. Uppdaterade honom om föräldrarnas mående, goda nyheter är alltid skönt att leverera.

Yngsta trivs där långt borta, skickar en bild på ”låtsasstranden” som hon är på, när jag sitter i dimman med tända ljus och dricker Zoégas. Äldsta berättar att hon inte hittat stället där hon skulle frivilligarbeta idag, en mottagning för ensamkommande barn. I den tidiga morgontimmen tog hon taxi till adressen hon fått. Chauffören stängde av taxametern och körde runt dottern i stan för att försöka hitta någon som visste mer. Tänk vad människor ställer upp, bara man vågar prata med varandra.

Bästisen sitter hemma och pluggar, men om solen lyckas ta sig genom dimman ska vi kanske träffas på Kallis. Vi pratar om lite av varje, precis som alltid. Ovärderliga vänskap. ❤

Med mor pratar jag om Anne Lundbergs fantastiska program Landgång. Önskar att föräldrarna hade möjlighet att se på svt.play, som det är nu får de ju hålla tillgodo med repriser.

På en golfbana spenderar mAnnen söndagen, i eftermiddag ska vi till hans mor på middag.

Många människor hinns med och det är härligt, men just nu är det bara jag här. Och Peter Lemarc, det räcker långt.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Lugn söndag

  1. ewa28 skriver:

    Ha en härlig söndag 😊

  2. Znogge skriver:

    Låter som en behaglig tillvaro. Härligt att dottern har det så bra på sin resa.

  3. surridurr skriver:

    Ja ibland är det allt skönt att få vara själv. Kram

  4. Tomtan skriver:

    Låter riktigt bra!

Kommentera

