Ja, det är måndag morgon…

Men inte känns mitt huvud tungt inte. Däremot så dummade resten av kroppen sig igår. Det händer ju att den gör ont, både här och där. När jag hade fixat med klädsortering och annat smått och gott, gjorde sig hela kroppen påmind. Då tryckte jag ner hjälmen över mina ickelockar och äntrade min röda cykel. I behagligt tempo susade vi genom det skånska landskapet en stund. Körde igenom lilla byn där jag bodde som gift. Såg förödelsen som en rattonykter förare orsakat genom att köra in i två trädgårdar. Staketspillror, buskar och bildelar låg spridda längs gatan. Vad var det egentligen som hände, tänkte jag.

Vidsträckta stubbfält, vackra fåglar som gled genom luften, kvinnor som promenerade, joggade och cyklade. Luft i mina lungor och en kropp som sakta mjuknade. 

Ambitionen är att ta mig till Friskis efter jobbet. Att det ska vara så förbenat svårt att återuppta den rutinen! Kroppen ska också få träffa en kiropraktor i höst, men först vill jag bli klar hos tandläkaren. Det funkar inte att knycka hur mycket tid som helst från arbetsgivaren. 😉

En liten slurk te till, sedan är det måndag på riktigt. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Ja, det är måndag morgon…

  1. pysbloggen skriver:

    Svårt att komma igång, skriver jag under på.

  2. Znogge skriver:

    Cykla är ett bra sätt att ta sig fram på! Motion och man kommer ut. Men en hjälm, det måste jag skaffa mig…

  3. MarveW skriver:

    Inte heller jag har tagit mig tillbaka till Friskis-rutinen. Märkligt svårt.

  4. Tomtan skriver:

    Riktigt svårt att få till rutinerna. Jag skulle kunna styrketräna med min fot men det är så långt från busshållplatsen upp till gymmet så promenaden har gjort att jag gett upp….

Kommentera

