Undrens tid

Humöret vände, samtalet var över förväntan och idag har blåsten lugnat sig.

Jag resonerar mer mig själv numera. Förr agerade jag mer direkt. Ändå beskriver chefen mig som en känslomänniska, men det finns kanske inte någon motsättning i det? Igår förmiddag tyckte jag att det mesta var skit på jobbet, men till slut sa jag ”nu ska jag bara gnälla om en sak till, sen får det räcka”. Det funkade. 

Bra samtal med den relativt nye chefen gör vardagen lättare. Jag vill ställa mina frågor och få svar. Jag vill kunna förmedla mina tankar och känna att de tas emot. Så länge jag är tydlige fungerar det, hoppas jag.

Onsdagskvällen ägnades åt ett besök i ett jättevaruhus med platta paket. Vi nöjde oss dock med att köpa lakan och matlådor. Väl hemma igen gick mAnnen på som en Duracellkanin och rensade ut överflödiga saker ur ”tredje rummet”. Vid niosnåret gjorde jag ett par plåtar fröknäcke, så imorse kunde jag glädja mig åt krispiga skivor med cashewkräm. Mat gör mig glad. 😊 

Förresten så rivstartade vi i morse. Allt det utsorterade skulle ut i mAnnens bil, för vidare transport till återvinning. När jag hade vinkat av mAnnen och satt på tevatten, upptäckte jag att hans matlåda stod kvar i kylen. Ringde och fick honom att vända hem igen, stoppade ner fröknäcke i hans lilla kasse tillsammans med lådan. Visst är jag gullig? 😎

Torsdag!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Undrens tid

  1. Znogge skriver:

    Ja, det var gulligt av dig! Fröknäcke som är så gott! Gör du cashewkrämen själv eller är det något som finns att köpa?

    • pbloggen skriver:

      Krämen gör jag själv. Blötlägg cashewnötter över natten, häll av vattnet och mixa med tex grillad paprika eller soltorkad tomat. Krydda med tex vitlök, salt å peppar. Det går att variera i det oändliga. 😀

Kommentera

